Корпоративните отчети на европейските компании са се насочили към силно представяне през третото тримесечие, но един сектор дърпа всички останали надолу.
Енергетиката, според Barclays и Bloomberg Intelligence, е секторът, отговорен за голяма част от негативните финансови резултати в региона от този период. Въпреки че печалбата за акция за представителите на паневропейския индекс Stoxx 600 до голяма степен успява да победи силно занижените консенсусни очаквания, тя намалява с около 4,7%, посочва в бележка до клиентите Еманюел Кау, стратег в Barclays.
Според него, ако се изключат петролните и газовите компании, тази печалба ще се покачи с 0,5 на сто.
Печалбата на енергийните компании се понижи с около 26 на сто през разглежданото тримесечие, посочват още от Barclays, регистрирайки най-голям спад по индустрии след сектора на суровините, който обаче има по-слабо присъствие в Stoxx 600.
Това допринася за най-ниския ръст на печалбата за акция (EPS) за последните три години за представителите на бенчмарка. Петролните и газовите компании разочароваха и по отношение на ръста на продажбите.
Основният виновник за спада при печалбата е понижението на петролните цени, смятат Тим Крейгхед и Лорън Дюлет, анализатори на Bloomberg Intelligence. Те отбелязват, че през третото тримесечие на годината сортът Брент се е търгувал с цена от около 20 на сто по-ниска от стойностите от преди година.
Все пак мащабното надминаване на очакванията на анализаторите в рамките на Европа означава, че ръстът на печалбата само „се забавя в съответствие с инерцията на активността и не представлява рязък спад“, посочва Кау.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт