Аерокосмическата инженерна компания Rolls-Royce отчете оперативна загуба от 852 милиона паунда (1,11 милиарда долара) през 2019 г. Разходите за справяне с проблемите със стабилността на двигателите Trent 1000 са надвишили приходите от рекордните доставки на двигатели и добрата репутация след клиентите, които измразяват готовност за повторно закупуване на продукт на компанията, информира Ройтерс.
Оперативната печалба на компанията е нараснала с 25% до 810 милиона паунда, докато свободния паричен поток към нея е достигнал ниво от 911 милиона паунда.
От Rolls-Royce заявиха, че коронавирусът вероятно ще засегне въздушното движение в близко бъдеще, но тенденциите за дългосрочен растеж остават непокътнати. Също така потвърдиха, че не очакват особено голямо влияние от епидемията от коронавирус.
Компанията заяви, че очаква основната оперативна печалба да нарасне с около 15% през тази година, а свободния паричен поток към нея да се увеличи с най-малко 1 милиард паунда.
Компанията работи за решаване на проблемите с устойчивостта на своя двигател Trent 1000, който захранва моделът 787 Dreamliner на Boeing, като турбинните перки във варианта TEN се оказват особено проблематични.
През ноември от компанията заявиха, че ще са необходими около 1,4 милиарда паунда за решаване на тези проблеми.
Главният изпълнителен директор Уорън Ист заяви, че вече е постигнат напредък по въпросите с Trent 1000, като разходите се движат в съответствие с прогнозите.
Той каза, че компанията ще следва целта си да намали броя на „самолетите на земята“ до едноцифрено число до края на второто тримесечие.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица