Германският поддоставчик на автомобилната индустрия Continental все още има много неща, над които да работи. През миналата година доставчикът издаде предупреждение за печалбата, последвано от програма за строги икономии няколко седмици по-късно. В Германия се съкращават работни места и се закриват заводи.
Междувременно мениджмънтът все още работи по преструктурирането на групата, което включва отделянето на поделението за задвижване Vitesco Technologies. Какво означава това за финансите на компанията, показват цифрите за 2019 г., които Continental представи в четвъртък и обобщени от Handelbslatt:
През 2019 г. приходите са нараснали минимално с 0,2 процента до 44,5 млрд. евро. Коригираната печалба спада с 21,5 процента до 3,2 милиарда евро. Маржът възлиза на 7,4%.
Нетният финансов дълг е нараснал през миналата година с над 145 процента до 4,1 милиарда евро.
Continental обяви, че понижава дивидента от 4,75 евро на акция до 4 евро. Групата очаква глобалното производство на автомобили да се свие с между 2 и 5 процента през текущата година. През 2020 г. се очаква приходите да са между 42,5 и 44,5 милиарда евро, а EBIT маржът - между 5,5 и 6,5 процента.
Положително впечатление прави фактът, че приходите растат противно на общата тенденция: Continental успя да увеличи продажбите леко, въпреки силно спадащия пазар на автомобили.
Докато световното производство на автомобили се сви с шест процента, приходите са малко над нивото от предходната година - 44,5 милиарда евро. Доставчикът също се придържа към високите инвестиции. Миналата година групата инвестира 6,7 милиарда евро в изследвания и разработки, както и в имоти, машини, съоръжения и софтуер, с около 400 милиона евро повече в сравнение с 2018 година.
Трудната пазарна среда в комбинация с високите капиталови разходи оказват влияние върху печалбата. В сравнение с финансовата 2018 година тя намалява с почти 22 процента до 3,2 милиарда евро. Коригираният EBIT марж беше 7,4 процента, в сравнение с 9,3 процента през 2018 г. Положението се влоши и по отношение на дълга. Дълго време Continental се стремеше да го понижава. През 2019 г. обаче нетният финансов дълг нарасна с над 145 процента до 4,1 милиарда евро. Т. Нар. Gearing Ratio, т.е. съотношението дълг към собствен капитал, се повиши от 9,1 на 25,6.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца