Германският поддоставчик на автомобилната индустрия Continental все още има много неща, над които да работи. През миналата година доставчикът издаде предупреждение за печалбата, последвано от програма за строги икономии няколко седмици по-късно. В Германия се съкращават работни места и се закриват заводи.
Междувременно мениджмънтът все още работи по преструктурирането на групата, което включва отделянето на поделението за задвижване Vitesco Technologies. Какво означава това за финансите на компанията, показват цифрите за 2019 г., които Continental представи в четвъртък и обобщени от Handelbslatt:
През 2019 г. приходите са нараснали минимално с 0,2 процента до 44,5 млрд. евро. Коригираната печалба спада с 21,5 процента до 3,2 милиарда евро. Маржът възлиза на 7,4%.
Нетният финансов дълг е нараснал през миналата година с над 145 процента до 4,1 милиарда евро.
Continental обяви, че понижава дивидента от 4,75 евро на акция до 4 евро. Групата очаква глобалното производство на автомобили да се свие с между 2 и 5 процента през текущата година. През 2020 г. се очаква приходите да са между 42,5 и 44,5 милиарда евро, а EBIT маржът - между 5,5 и 6,5 процента.
Положително впечатление прави фактът, че приходите растат противно на общата тенденция: Continental успя да увеличи продажбите леко, въпреки силно спадащия пазар на автомобили.
Докато световното производство на автомобили се сви с шест процента, приходите са малко над нивото от предходната година - 44,5 милиарда евро. Доставчикът също се придържа към високите инвестиции. Миналата година групата инвестира 6,7 милиарда евро в изследвания и разработки, както и в имоти, машини, съоръжения и софтуер, с около 400 милиона евро повече в сравнение с 2018 година.
Трудната пазарна среда в комбинация с високите капиталови разходи оказват влияние върху печалбата. В сравнение с финансовата 2018 година тя намалява с почти 22 процента до 3,2 милиарда евро. Коригираният EBIT марж беше 7,4 процента, в сравнение с 9,3 процента през 2018 г. Положението се влоши и по отношение на дълга. Дълго време Continental се стремеше да го понижава. През 2019 г. обаче нетният финансов дълг нарасна с над 145 процента до 4,1 милиарда евро. Т. Нар. Gearing Ratio, т.е. съотношението дълг към собствен капитал, се повиши от 9,1 на 25,6.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна