IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Одисеята на „Академик Черский“

Корабът приближава Европа, но остава неясно колко време ще му е необходимо и разполага ли с необходимото оборудване за завършване на „Северен поток 2“ в срок

12:50 | 16.03.20 г. 15
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;marinetraffic</em></p>

Снимка: marinetraffic

Какво знаем за „Академик Черский“?

„Академик Черский“ напусна пристанището Находка в началото на февруари. Въпреки факта, че автоматичната система за идентификация на кораба е била деактивирана при преминаването му през Шри Ланка и насочването му към Суецкия канал, възможно е корабът да стигне до Балтийско море още през април. Тогава той трябва да се появи в едно от руските пристанища – това при Калининград или Санкт Петербург.

На този етап обаче не е сигурно до каква степен корабът вече е готов да работи по довършването на "Северен поток 2".

„Академик Черский“ никога не е бил използван при каквито и да било операции по полагане на тръби и съществуват много потенциални проблеми, които трябва да се решат по отношение на неговия дизайн и оборудване. Разбира се, корабът е подложен на непрекъсната модернизация през последните години, но не знаем никакви подробности по тези въпроси.

Следователно остава въпросът колко дълго ще трябва да остане „Академик Черский“  в една от руските корабостроителници на Балтийско море, след като пристигне. Може да е необходим месец или по-дълъг период, за да бъде допълнително модернизиран, но също така е възможно просто да е нужен кратък престой, за да бъдат осигурени допълнително оборудване, материални запаси и екипаж.

Графикът пристиска и САЩ могат да се намесят

Рано или късно, ако „Академик Черский“ стартира работа по довършването на тръбите по проекта в датски води (Allseas използваше два кораба за полагане на тръби едновременно), ще са му необходими поне няколко месеца само за да завърши работата.

В същото време останалите работи в германската секция могат да се извършват от други кораби, тъй като тази част от тръбопровода не попада под санкциите.

Руснаците подчертават, газопроводът ще заработи до края на 2020 г. или през първото тримесечие на 2021 г. Но това ще изисква „Академик Черский“ да започне полагането на тръби не по-късно от лятото. А подобен развой остава все още потънал в несигурност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 6
mirofx
преди 4 години
Тоз таралясник няма лиценз за полагане на медждународи тръбопроводи,а за да получи ще е нужно много време и средства.....джуджето пак пъне мускули,като с пушещото недоразумение единствен самолетоносач....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 4
zelka007
преди 4 години
е , то вовата ако не се наежи като таралеж , кой тогава ... :))) ... все нормально , нали така казват ребята ...теб кво те бърка 0% лихва ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 4
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Вовка празноглавий, разясни на публиката тук какво е това чудо "скраб"?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 5
дядя Вова
преди 4 години
Зеле,даже военен кораб го придружава, да не би сомалийските пирати да го вземат за скраб :)1985 - на Горбачов му трябваше повод за развала на СССР и Саудитска Арабия му го даде - срина цената на нефта.2020 - Думата в Русия даде възможност на Путин още мандати и пак Саудитска Арабия срина цената на нефта.Разбира се без благословията на САЩ, такива филми няма.0% лихва - доказателство, че светът влиза в остър завойи ш.матките и ба.лъците ще ги изхвърли центробежната сила.Нали така?Така
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 6
zelka007
преди 4 години
мдаа ... интересен кораб е този ...- проектиран е от норвежката Vik-Sandvik- построен е от китайската Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry- дооборудван е в сингапурската Kwong-Soon shipyard- първият собственик е нигерийско-холандската Sea Trucks Group Limited- от корабостроителницата излиза под името Jascon-18- декември 2015 е закупен от Межрегионтрубопроводстрой- за покупката газпром тегли кредит от $1млрд. от газпромбанк- модернизиран и дооборудван от ООО РИФ-Терминал за 813млн. рубли- в края на 2019 Газпром флот монтира допълнително заваръчни системи за 873млн.рубли- и сега вече ще полага тръби ... :)))златен ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още