Rolls-Royce Holdings Plc предупреди, че, възстановяването от коронавирусната криза ще отнеме години. Акциите на базираната в Лондон компания поевтиняха с цели 9,5% в четвъртък, след като Rolls-Royce заяви, че ще заеме 2 милиарда паунда (2,5 милиарда долара), които да ѝ помогнат да излезе от кризата.
Самолетите, задвижвани от турбините на компанията, регистрираха 75-процентов спад на полетните си часове през второто тримесечие, след като правителствата блокираха пътуванията, намалявайки търсенето на услуги за поддръжка, които осигуряват по-голямата част от печалбата. Rolls-Royce е особено изложен, тъй като прави само двигатели за самолети с широко тяло, които управляват по-голямата част от трасетата на дълги разстояния.
„Пандемията Covid-19 създаде исторически шок в гражданската авиация и ще ни отнеме няколко години, за да се възстановим“, казва главният изпълнителен директор Уорън Ист.
В рамките на конферентен разговор Ист каза, че аерокосмическата дейност на Rolls-Royce ще бъде с около една трета по-малка. Компанията ще възстанови хеджирането с долари с 10 милиарда паунда, или 27%, до 2026 г., за да отрази по-ниските нива на търсене на своите продажби, които са предимно в долари.
Малко вероятно е Rolls-Royce скоро да има шанса да се върне на пазара за турбини за еднофюзелажни самололети, каза той.
Новият петгодишен заем за компанията ще бъде подписан от синдикат на банките и подкрепен с гаранция от U.K. Export Finance. Допълнителното заемане ще повиши ликвидността на Rolls-Royce до 8,1 милиарда паунда и е само една от стъпките за укрепване на баланса.
„Започнахме тази година с положителен импулс и силна ликвидност и действахме бързо, за да намалим разходите“, каза Ист.
„Компанията може да вземе решение за увеличаване на капитала, но наличната сега ликвидност означава, че може да избегне това заради несигурността на променливия фон на търговията“, според анализатора на Джефрис Санди Морис.
Rolls-Royce очаква да осъществи две трети от обявените 9000 съкращения на работни места в световен мащаб през тази година, заяви Ист.
Компанията очаква ситуацията с паричните потоци да се облекчи през втората половина, с отлив на 1 милиард паунда в сравнение с 3 милиарда паунда за шестте месеца до юни. Има и ранни признаци за възстановяване в летателните часове през май и юни, се казва в съобщението.
Френският конкурент на производителя на двигатели Safran SA, доставчик на Airbus и Boeing Co., ще съкрати около 13 000 работни места по целия свят. Говорителят на компанията Рос Макинес заяви през миналата седмица, че не очаква авиационната индустрия да се възстанови преди 2023 или 2024 година.


Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев