Airbus SE обяви, че свива производството на широкофюзелажни самолети, след като отчете нетна загуба през второто тримесечие в размер на 1,44 млрд. евро, съобщават Market Watch и Bloomberg.
Най-големият производител на самолети в света сега ще се стреми да произвежда пет самолета A350 месечно вместо шестте, към които се бе насочен през април, се казва в изявление на компанията в четвъртък.
Airbus отчита 55% спад на приходите до 8,32 млрд. евро. Анализаторите очакваха приходите от продажби да достигнат 8,31 млрд. евро според средната оценка, предоставена от FactSet.
Компанията е доставила 74 самолета през тримесечието, когато по-голяма част от наличните по света машини бяха приземени. Това е с почти една трета по-малко доставките, реализирани през предходната година.
Тъй като се очаква пътуванията да останат под нивата от 2019 г. до 2024 г., компанията заяви, че има за цел да ограничи паричните потоци през втората половина на годината.
„Влиянието на пандемията от COVID-19 върху нашите финансови средства вече е много видимо“, заяви главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори, добавяйки: „Калибрирахме бизнеса, за да се изправи пред новата пазарна среда“.
airbus
Изразходването на парични средства през второто тримесечие съответства на нивото от първите три месеца. Фори посочи, че амбицията сега е Airbus да стане неутрален по отношение на паричните средства през втората половина на 2020 г.
Финансовите данни на компанията са предшествани от тези на конкурентът Boeing Co. Американската аерокосмическа корпорация съобщи, че ще намали производството на емблематичните си самолети 787 и 777, ще отложи плановете за засилване на производството на 737 MAX и потвърди изтеглянето на пътническия самолет 747. Компанията обяви по-голяма загуба за тримесечието от очакванията заради последиците от пандемията от COVID-19.
Boeing също така потвърди, че последният 747, емблематичният пътнически самолет, който реформира глобалните пътувания по въздух през 70-те години на миналия век, ще излезе от завода й в района на Сиатъл след около две години.
В началото на юли Airbus обяви, че не е успяла да си осигури нови поръчки за самолети за трети пореден месец. В края на юни компанията заяви, че планира да съкрати близо 15 хил. работни места, в това число и 900 в Германия, които вече бяха набелязани, изтъквайки, че бъдещето на компанията е поставено на изпитание заради пандемията от коронавирус, която разтърси индустрията през последните няколко месеца.
Най-голямата самолетна група в Европа ще премахне около 5000 работни места във Франция, 5100 в Германия, 900 в Испания, 1700 във Великобритания и още 1300 в други страни.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната