Европа може да има мрежа с дължина 40 хил. километра до 2040 година за пренос на водород. Става въпрос за съществуващата газова инфраструктура, която да бъде модернизирана, така че да пренася алтернативното гориво. Това коментират операторите на газопреносната мрежа в Европа, цитирани от Ройтерс.
Като част от плановете за декарбонизация Европа смята да произвежда водород чрез електролиза и възобновяеми енергийни източници. Този зелен водород ще замести сивия - произведен от природен газ и замърсяващ околната среда, пояснява още агенцията.
Водородът се смята и за решение за енергоемката индустрия и тежкотоварния транспорт и плановете за намаляването на емисиите от тези сектори, както и за възможност за отопление на сградите.
Според оценките на Европейската комисия (ЕК) тази трансформация ще изисква 320 - 460 млрд. евро инвестиции до 2030 година, в което се включва изграждането на нови зелени мощности, които да захранят процеса, инфраструктура и съхранение на водорода.
Според оценки на индустрията само за инфраструктурата ще са необходими между 43 млрд. евро и 81 млрд. евро до 2040 година. Почти 70% от нужната инфраструктура съществува и днес - газопреносните мрежи, за които се оказва, че има и техническа възможности, и са икономически изгодни за тази цел. Останалата част са нови разклонения до потребителите на водород.
Транспортирането на водорода ще струва между 0,11 и 0,21 евро на килограм, а производствените разходи ще бъдат около 1-2 евро на килограм, отчитат още операторите на газопреносни мрежи в Европа.
На този етап скептиците на водорода отчитат, че неговото производство е още в зората си и на този етап никак не е конкурентен на останалите енергийни източници.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола