"Газпром" не планира изграждането на нови газопроводи в Европа, стана ясно от пресконференция на газовия гигант, пише ТАСС. На този етап капацитетът за износ на газовата компания е 330 млрд. куб. метра, като 60% от тях е към Европа. Останалите количества природен газ се изнасят към Китай.
От началото на годината износът на газ към Европа расте, сочат още данни на компанията. В периода от 1 януари до 15 май 2021 г. "Газпром" е доставила 76 млрд. куб. метра природен газ на своите европейски клиенти, което представлява повишение от почти 27 на сто.
Сериозен ръст има по отношение на доставките за Турция (154,4%), както и за Румъния (163,7%). Данните на руската компания за България показват повишение на доставките от 46,5%.
През тази година "Газпром" планира да изнесе между 175 млрд. и 183 млрд. куб. метра природен газ в Европа на средна цена от 200-206 долара за 1000 куб. метра.
Именно с увеличеното търсене на природен газ от "Газпром" мотивират изграждането на последния засега газопровод към Европа - "Северен поток 2". Проектът обаче не се приема еднозначно на Стария континент, нито от САЩ. В Москва обаче нямат съмнения, че проектът ще бъде финализиран.
Газпроводът е икономически изгоден за Европа, коментира вицепремиерът на Русия Александър Новак преди ден, отбелязвайки гъвкавостта на руските доставки в студените зимни месеци.
"Газпром" разработва и различни сценарии за нисковъглеродно развитие до 2050 г., които са на базата на анализи на икономическите, техническите и политическите тенденции за развитие на енергетиката в глобален мащаб, стана ясно още по време на пресконференцията на компанията.
Очакванията са те да станат готови до май 2022 г., посочва Олег Аксютин, зам.-председател на борда на газовата компания.
В газовия гигант не изключват възможността за развитие във въглеродно неутрална среда. Преди седмици от компанията представиха един от проектите, над които работят в тази насока, а именно нисковъглеродно производство на водород от метан.
През 2020 г. "Газпром" намали емисиите въглероден диоксид с 14% спрямо нивата през 2019 г. От компанията обясниха това с въвеждането на иновации за съхранение на газа и оптимизация от използването на ресурси. Зелените политики са помогнали на "Газпром" да спести над 180 млн. долара.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
преди 4 години След като виждат какво е отношението към Южен поток и СП2, в Газпром трябва да са много глупави ако продължат да настъпват същото гребло. Действат по схемата искате по-скъп втечнен газ ще ви предложим и такъв. В момента изграждат такъв завод близо до финландският залив. Ще предлагат втечнен газ с танкери. Новатек от друга страна отдавна предлага само втечнен газ. Основно към Азия. От 2-3 години обаче и те имат завод за във Висотск с който снабдяват Полша, Литва Латвия и Естония. Ще видим какво ще измислят в ЕС тогава. Ще да е нещо като четвърти енерго пакет в който ще е ограничено максимум 50% от превозваното в танкера може да е притежание на една фирма. Останалите 50% трябва да са на други фирми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар