Компанията Fiat avtomobili Srbia (FAS) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания Fiat, съобщиха сръбски медии, цитирани от БТА.
Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.
На церемонията присъстваха сръбският премиер Мирко Цветкович, председателката на парламента Славица Джукич-Деянович, генералният директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе и Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара, които се подписаха върху първия модел Fiat 500 L.
Цветкович и Маркионе подписаха на 29 септември 2008 г. договор да основаване на компания "Fiat avtomobili Srbia, според който автомобилният гигант от Торино притежава 67%, а Сърбия 33% от капитала на съвместната компания. В същото съотношение ще се делят и печалбите на FAS.
Заводът в Крагуевац е планиран за производство на около 300 000 автомобила годишно, но първоначално капацитетът му ще бъде 200 000 автомобила годишно. Производственият комплекс се простира на площ 1,4 млн. квадратни метра и е най-големият обект от този тип в Югоизточна Европа.
Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара по-рано заяви, че заводът ще започне серийно производство на модел Fiat 500 L през следващия месец. Fiat-Chrysler съобщи, че началната цена на новия модел ще бъде около 16 000 евро и ще се произвеждат две бензинови и една дизелова версия на модела.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 13 години А нашият Китайски завод ще го закрият скоро, само Гърците от съседите не произвеждат коли, а уж сме техническа нация пълни простотии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години разбира сеСЪрбите са класа над българите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ако през 90-те години не се занимавахме с глупости и имахме малко по-отговорни политици, днес можеше да сме лидери в автомобилостроенето на Балканите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар