Няколко големи китайски компании, сред които технологичният гигант Alibaba, разглеждат възможности за развиване на дейност в Турция, като вече са провели срещи с турски компании, след като сривът в цената на лирата направи местните активи по-евтини. Това съобщават източници, запознати с разговорите, пред Ройтерс.
Преговорите, водени в Истанбул, са започнали в средата на август, когато Турция беше в пика на своята валутна криза, посочват източниците.
Освен Alibaba, която по-рано тази година купи турския онлайн търговец на дребно Trendyol, сред другите компании, участващи в разговорите, са China Life Insurance и конгломерата China Merchants Group.
„Срещнахме се с четири китайски групи в рамките само на седмица. Те проведоха над 20 срещи“, заяви един от източниците, според когото разговорите са били организирани от американски инвестиционни банки.
„Те гледат към почти всичко“, допълни още запознатият.
От Alibaba отказаха да коментират бъдещите си инвестиционни планове. Отговор не предоставиха и от China Life Insurance и China Merchants.
Според източниците китайските компании са проявили интерес към турската инфраструктура, миннодобивно дело, енергетика, търговия на дребно и застрахователна индустрия.
Турската лира се обезцени с 40% от началото на годината, ударена от продължаващите притеснения за контрола на президента Реджеп Ердоган върху паричната политика на страната, както и заради дипломатическия конфликт между Анкара и Вашингтон.
Но независимо от кризата Турция остава особено привлекателна за потребителски-ориентираните индустрии в дългосрочен план. Страната е дом на близо 80 млн. души, като също така има и едно от най-младoto населениe в цяла Европа.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 7 години Абе сега е време да се инвестира при комшиите. Не да се купуват дрипки и дрънкулки, ами индустрия. Тяхната, поне, и пазар има пи-голям, и с човешки ресурс е по-обезпечена, И ИМА МНОГО ПО-СИЛНО ЖЕЛАНИЕ И КАПАЦИТЕТ ЗА РАСТЕЖ....Не знам, къде точно, държавата им ще сложи границата но, където и да го стори, ще диференцира: 1 за европейски и няколко за китайски капитали. Година-две търпение, и после кажете, че не съм бил прав.Благодаря за минусите. Трогнатсъм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Много бързо се усетиха. А аз, като истински лаик, го предрекох преди месеци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар