Хърватското правителство започва днес разговори с германския канцлер Ангела Меркел за идването на Volkswagen в Хърватия, съобщи на конференция във Вараждин министърът на икономиката Дарко Хорват, цитиран от БТА.
Преди три седмици Андреас Тостман, член на съвета на Volkswagen, отговарящ за производството, заяви за Ройтерс, че компанията не търси алтернативна локация на турския град Измир за своя нов завод.
Въпреки това министър Хорват твърди, че правителството е подготвило оферта за германския инвеститор и ще се бори тази инвестиция от близо милиард и половина евро да се реализира в Хърватия.
Хорват каза, че правителството предварително е получило и обработило всички изисквания на ръководството на Volkswagen и дори е избрало три възможни места за завода.
„Утре започват разговори с госпожа Меркел Volkswagen да реализира инвестицията си в Хърватия, а правителството подготви оферта за компанията и намери три места, на които има свободни един милион квадратни метра площ и изпълняват всички други условия", каза вчера Хорват.
Ситуацията около бъдещия нов завод на германския автомобилен концерн остава несигурна, въпреки че вече е почти сигурно, че обектът ще бъде построен в Турция. Налице са обаче критики както от представители на компанията, така и на политическите кръгове в Европа, че инвестицията не трябва да излиза от рамките на Европейския съюз, или поне да не отива в държава със спорни демократични принципи.
В началото на месеца влиятелните синдикати на Volkswagen (VW) обещаха да блокират плана на автомобилния производител за строеж в Турция, докато насилието, предизвикано от офанзивата на Анкара в съседна Сирия, не бъде прекратено.
Заводът на стойност 1,3 млрд. евро, планиран в Турция, ще може да произвежда около 300 000 автомобила годишно и представлява възможност за компанията да разрасне бизнеса си в Турция и Близкия изток. Също така проектът е от ключово значение за Анкара, тъй като ще е сигнал, че страната продължава да привлича големи чуждестранни инвестиции след нестабилния си икономически период и последвалата го рецесия.
За момента обаче въпросът остава отворен, което позволява на други държави – като Хърватия, да влезнат в битката за инвестицията.
В средата на миналия месец германското издание Frankfurter Allgemeine Zeitung съобщи, че за да си осигури договора за новия завод, България – основният конкурент на Турция, е готова да удвои субсидиите, които предлага. „Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро 250 до 260 милиона евро", заяви бившият държавен глава Росен Пленелиев пред F.A.Z. В момента Плевнелиев е председател на Автомобилен клъстер България.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 6 години Е, в предпочитаната от VW държава, правата на работниците не се зачитат много. Те и затова ги предпочитат де. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Освен ниските трудови възнаграждения на които се радват всички инвеститори, важни са и правата на работниците! Ето защо намесата на Хърватия е много добър признак. А що се отнася до автомобилният клъстер България, има още какво да се желае от родна страна - Все още ни липсват традиции в областта, както и цялостно производство на автомобили. Дай боже, след няколко десетилетия, нашите потомци да се радват на първия завод за автомобили в България! отговор Сигнализирай за неуместен коментар