Във второто по големина първично публично предлагане на годината японската авиокомпания Japan Airlines планира да набере еквивалента на около 6,7 милиарда евро. Компанията, която преди две години се спаси трудно от фалита, обяви емисионна стойност от 3790 йени за акция. Това съответства на горния край на ценовия диапазон и е доказателство за силното търсене, пише Wall Street Journal.
Многоочакваният дебют на Japan Airlines (JAL) вероятно ще бъде успешен. По-голямо IPO от това на JAL през тази година беше само това на Facebook, което бе на на стойност 16 млрд. долара.
Цената от 3 790 йени, или 48,55 долара за акция, се счита за успех за компанията, като се има предвид че предварително Japan Airlines бе определила диапазон на цената между 3 500 и 3 790 йени.
При тази цена компанията ще успее да набере 663 млрд. йени (8,49 млрд. долара), близо два пъти повече в сравнение с 350-те млрд. йени, които бяха инжектирани от японския държавен фонд Enterprise Turnaround Initiative Corporation of Japan (ETIC) в компанията. Сега обаче фондът продава 96,5% от акциите си в Japan Airlines.
"Това показва, че офертата е била успешна", коментира Митсушиге Акино от Ichiyoshi Investment Management Co. пред Bloomberg. "На фона на това, че целият пазар се развива зле, това е шанс за инвеститорите да отчетат известна печалба в краткосрочен план", добавя анализаторът.
Преди две години Japan Airlines подаде документи за защита от кредиторите си. В началото на 2010 г. дълговете на превозвача бяха в размер на 25 млрд. долара, като това бе четвъртият по големина фалит в историята на Япония и първият най-голям на компания извън финансовия сектор. Компанията продължи да лети благодарение на правителствената подкрепа на стойност 1 трлн. йени (11 млрд. долара). Дълговете на концерна достигнаха 2,3 трлн. йени (около 23 млрд. евро).
С цена от 3790 йени сега кредиторът ще излезе на печалба от начинанието си. Enterprise Turnaround Initiative Corp. ще получи вероятно 663 млрд. йени. Това е почти двойно повече от сумата, която фондът вложи в превозвача.
През последните две години Japan Airlines успя да се съвземе от фалита и дори да излезе на печалба, след като съкрати с близо една трета служителите си, съкрати маршрутите и прекрати полетите на по-старите самолети. За приключилата през март финансова година компанията отчете оперативна печалба от 205 млрд. йени, с което зае водеща позиция в японската авиоиндустрия.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия