Индийската агенция за чуждестранните инвестиции даде разрешение на Ikea да стъпи на индийския пазар, с което шведската компания вероятно ще се окаже първата чуждестранна верига, която ще притежава подразделенията си в Индия на 100%, съобщава BBC.
Ikea планира да отвори 25 магазина и през следващите 15 – 20 години да инвестира около 2 млрд. долара.
Инвестицията все пак остава да бъде одобрена от федералния кабинет в Делхи.
Индийското правителство се опитва да насърчи чуждестранните инвестиции, за да се справи със забавянето на икономиката.
„Правителството е решено да играе конструктивна роля за насърчаване на преките чуждестранни инвестиции (FDI) - особено тези, които създават нови работни места и въвеждат нови технологии“, се посочва в изявление на индийския министър на търговията.
Миналата година Индия промени политиката си и позволи на някои чуждестранни търговски вериги да притежават 100% от подразделенията си в Индия.
Министерството позволи също на търговски вериги от типа на Wal-Mart и Carrefour да притежават до 51% от подразделенията си.
Това е вторият опит от страна на Ikea да получи одобрение от индийската агенция за чуждестранните инвестиции.
През ноември агенцията лицензира Ikea, но позволи единствено продажбата на мебели, забранявайки предлагането на продукти, които не носят марката на шведската компания, включително храни, напитки, текстил, книги и офис материали.
Ikea възрази срещу тези ограничения и внесе искането си повторно. Според взетото в понеделник решение в Индия Ikea ще може да използва същия модел, както и навсякъде по света.
„Смятаме това за изключително позитивно развитие“, казва Ювенцио Мезту, мениджър на Ikea за страната.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?