IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на Malaysia Airlines поскъпнаха с 10% след плана за преструктуриране

Държавният инвестиционен фонд на Малайзия предложи да придобие пълен контрол над националния превозвач, в който държи 69%

11:12 | 11.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Акциите на Malaysia Airlines поскъпнаха с 10% след плана за преструктуриране

Акциите на Malaysia Airlines поскъпнаха с 10% днес, след като държавният инвестиционен фонд на Малайзия Khazanah Nasional предложи миналата седмица "основно преструктуриране" на изпадналия в затруднение национален превозвач, съобщава ВВС.

Khazanah иска да купи акциите, които все още не притежава в Малайзия Airlines и да я свали от публична търговия. Khazanah, която в момента е собственик на 69,4% от авиокомпанията, предложи в петък да плати 0,27 рингита на акция за останалия капитал, премия от 12,5% спрямо цената на затваряне ​​в четвъртък. Търговията с акции на Malaysia Airlines бе спряна в петък преди предложението на Khazanah да бъде обявено.  

През последните месеци авиокомпанията бе сполетяна от две големи трагедии - катастрофата на полет MH17 в Украйна и изчезването на полет MH370. Двата инциденти предизвикаха опасения за бъдещето на авиокомпанията.

Малайзийски премиер Наджиб Разак заяви, че е съгласен с решението на държавния фонд. "Това е първата стъпка, необходима, за да се върне нашият национален превозвач към рентабилността Това е стъпка, която безрезервно подкрепям."

Премиерът добави, че правителството и Khazanah са в "последните етапи на завършване на всеобхватен и цялостен план за преструктуриране." "След надлежен процес и спазване на съответните одобрения, ние очакваме, че подробен план ще бъде обявен преди края на август", се каза в изявлението от кабинета.

Полет на авиокомпанията MH370 изчезна на 8 март по време на полет от Куала Лумпур до Пекин, което доведе до масово търсене и спасителна операция, която все още продължава и може да струва милиони долари. По-голямата част от пътниците на борда на този полет бяха от Китай.

Кризата доведе до голям брой отменени полети и накърняване на репутацията на превозвача, включително спад в продажбите от Китай с 60%.

Превозвачът претърпя друг голям удар през юли, след като всички 298 души на борда на полет MH17 загинаха, след като самолетът бе свален в източната част на Украйна, близо до границата с Русия.

Фирмата е на загуба в продължение на много години и пазарната й стойност спадна с повече от 40% през последните девет месеца. През май авиокомпанията съобщи, че нетната й загуба се е разширила с 59% до 443 млн. рингита (138 млн. долара) в периода от януари до март. Това маркира петото поредно тримесечие на загуби за авиокомпанията.

Khazanah, която е инвестирала над $ 1 милиард в авиокомпанията през последните години, по-рано индикира, че се превдижда основно преструктуриране. В петък държавният фонд заяви, че ще разгледа преструктуриране на всички аспекти от дейността на авиокомпанията, включително нейния бизнес модел, финанси и човешки капитал.

"Това ще е най-малкото, за да се съживи националната ни авиокомпания и да бъде печеливша като търговско дружество и да спомага за националното развитие", заяви фондът в свое изявление.

Анализаторите приветстваха този ход, но подчертаха, че това е само началото на процеса на преструктуриране. "Това e разумният начин, имайки предвид, че се изисква масивна интервенция", каза Кристофър Уонг, старши инвестиционен мениджър в Aberdeen Asset Management Asia.

Шукор Юсоф, основател на авиационната изследователска фирма Endau Analytics, заяви, че авиокомпанията трябва да се справи с основни проблеми, като например дълговете си, нерентабилните маршрути и раздутият щат. "Аз съм скептичен за успеха на плана, защото не съм сигурен, че той ще се справи с дълбоките проблеми на авиокомпанията", каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:30 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още