IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Citigroup преосмисля потребителския бизнес

Банката планира да напусне още държави и да се фокусира върху големите градове с най-висок потенциал за растеж на потребителското банкиране

12:04 | 31.01.13 г.
<p>
	Според инвеститорите стратегията за излизане от пазарите, на които банката не възнамерява да засилва присъствието си, има смисъл. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Според инвеститорите стратегията за излизане от пазарите, на които банката не възнамерява да засилва присъствието си, има смисъл. Снимка: Ройтерс

Citigroup се опитва да излезе от потребителското банкиране в повече държави в опит да намали допълнително разходите и да увеличи печалбите, предаде Ройтерс, като се позова на запознати анонимни източници.

През декември финансовата институция съобщи, че се отказва от потребителското банкиране в пет държави - Пакистан, Парагвай, Румъния, Турция и Уругвай - като част от плана за намаляване на разходите, припомня информационната агенция. Това ще доведе до съкращаването на около 11 хил. работни места и ще й спести 1,1 млрд. долара годишно.

„Има още държави в списъка“, разкрива обаче запознат с плановете на банката, пожелал анонимност. Според него от месеци Citigroup проучва възможностите за излизане от още няколко държави, но не уточнява кои са те.

Според информации на бразилското издание Valor Economico местното поделение на американската банка възнамерява да продаде потребителския бизнес в страната.

Банката има присъствие в 100 страни, като в 40 от тях обслужва потребители. Тези операции на банката извън САЩ обаче са съсредоточени основно в Мексико, Южна Корея и Австралия. По-малък е бизнесът ѝ в Аржентина, Тайланд и Русия.

Всички допълнителни съкращения на клоновата мрежа вероятно ще доведат до свиване на портфейла на банката, както и до цялостно преосмисляне на ангажимента й към потребителите в световен мащаб.

„Банката е фокусирана върху големите градове с най-висок потенциал за растеж на потребителското банкиране и ще продължи да инвестира във франчайз и в оптимизирането на активите“, коментира говорителят на Citigroup Шон Кевелиган.

Според инвеститорите стратегията за излизане от пазарите, на които банката не възнамерява да засилва присъствието си, има смисъл. Продажбата на активи в момента обаче е изключително трудна задача.

Citigroup освен това има някои допълнителни усложнения, свързани с провизирането на проблемните й активи и загубите заради кризата.

Едно от най-радикалните решения, които се обсъждаха в миналото, беше за отделянето на Banamex – втората по големина банка в Мексико, чрез първично публично предлагане. Звеното обаче е изключително печелившо и с отлични пазарни позиции. Продажбата му би забавила процесите по изграждането на капитал и би била в противоречие на стратегията на Citigroup за засилване на инвестициите на развиващите се пазари.

Отделянето на Banamex също така би означавало, американската банка да се раздели с директора на мексиканското й звено Мануел Медина-Мора. Наскоро той беше назначен за съпредседател на Citigroup, което се изтълкува като знак, че ще бъде важна част от новия мениджърски екип.

Присъствието на банката в много държави обаче размива операциите й, като ги подчинява на много различни законодателства и обичаи, което носи сериозни проблеми на потребителския бизнес. Това затруднява и анализирането на приходите и разходите за поддръжката на необходимата клонова мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още