Citigroup се опитва да излезе от потребителското банкиране в повече държави в опит да намали допълнително разходите и да увеличи печалбите, предаде Ройтерс, като се позова на запознати анонимни източници.
През декември финансовата институция съобщи, че се отказва от потребителското банкиране в пет държави - Пакистан, Парагвай, Румъния, Турция и Уругвай - като част от плана за намаляване на разходите, припомня информационната агенция. Това ще доведе до съкращаването на около 11 хил. работни места и ще й спести 1,1 млрд. долара годишно.
„Има още държави в списъка“, разкрива обаче запознат с плановете на банката, пожелал анонимност. Според него от месеци Citigroup проучва възможностите за излизане от още няколко държави, но не уточнява кои са те.
Според информации на бразилското издание Valor Economico местното поделение на американската банка възнамерява да продаде потребителския бизнес в страната.
Банката има присъствие в 100 страни, като в 40 от тях обслужва потребители. Тези операции на банката извън САЩ обаче са съсредоточени основно в Мексико, Южна Корея и Австралия. По-малък е бизнесът ѝ в Аржентина, Тайланд и Русия.
Всички допълнителни съкращения на клоновата мрежа вероятно ще доведат до свиване на портфейла на банката, както и до цялостно преосмисляне на ангажимента й към потребителите в световен мащаб.
„Банката е фокусирана върху големите градове с най-висок потенциал за растеж на потребителското банкиране и ще продължи да инвестира във франчайз и в оптимизирането на активите“, коментира говорителят на Citigroup Шон Кевелиган.
Според инвеститорите стратегията за излизане от пазарите, на които банката не възнамерява да засилва присъствието си, има смисъл. Продажбата на активи в момента обаче е изключително трудна задача.
Citigroup освен това има някои допълнителни усложнения, свързани с провизирането на проблемните й активи и загубите заради кризата.
Едно от най-радикалните решения, които се обсъждаха в миналото, беше за отделянето на Banamex – втората по големина банка в Мексико, чрез първично публично предлагане. Звеното обаче е изключително печелившо и с отлични пазарни позиции. Продажбата му би забавила процесите по изграждането на капитал и би била в противоречие на стратегията на Citigroup за засилване на инвестициите на развиващите се пазари.
Отделянето на Banamex също така би означавало, американската банка да се раздели с директора на мексиканското й звено Мануел Медина-Мора. Наскоро той беше назначен за съпредседател на Citigroup, което се изтълкува като знак, че ще бъде важна част от новия мениджърски екип.
Присъствието на банката в много държави обаче размива операциите й, като ги подчинява на много различни законодателства и обичаи, което носи сериозни проблеми на потребителския бизнес. Това затруднява и анализирането на приходите и разходите за поддръжката на необходимата клонова мрежа.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви