IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Boeing реже над 2000 работни места

Все още има забрана за полети с машините Dreamliner и компанията се нуждае от по-малко персонал

16:48 | 23.03.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Boeing реже над 2000 работни места

След серията аварии на престижния самолет Dreamliner американският авиационен концерн Boeing обяви мащабни съкращения на работни места. В подразделението за производството на машини от типа 787 и 747 до края на годината ще бъдат съкратени между 2000 до 2300 работни места, съобщиха от компанията, цитирани от Ройтерс. Причината за мярката, наред с други неща, е и по-малката нужда от хора след края на развойната фаза на Boeing 787 Dreamliner и 747.

Близо 800 служители ще бъдат съкратени, останалите позиции ще бъдат елиминирани от напускащи служители, трансфери и замразяване на нови назначения, се казва в изявлението. Особено засегнати от съкращенията на работни места ще бъде подразделението в Евърет, близо до Сиатъл. Всички начини за избягване на съкращенията са били изчерпани, твърди концернът. Така например от началото на годината 500 позиции са били запазени чрез преструктуриране на дейността.

През последните месеци Boeing изпитва значителни проблеми със своите престижни самолети Dreamliner. Всички използвани в световен мащаб Dreamliner-и трябваше да останат на земята от средата на януари. Американската агенция за контрол на въздушното движение FAA наложи след поредица от премеждия световна забрана за полетите, защото вградените във въздухоплавателното средство литиево-йонни акумулатори прегряват, а някои от тях са се запалили. Въпреки това Boeing очаква по-бързо вдигане на забраната на полети от първоначално планирания срок.

В края на януари Boeing Co обяви, че печалбата ѝ през четвъртото тримесечие е намаляла на годишна база, но посочи, че прогнозата ѝ за 2013 г. „предполага незначително финансово въздействие“ от забраните за полети на модела 787 Dreamliner от регулаторните органи в повечето държави по света. Печалбата на компанията от въздухоплавателния и отбранителния сектор се е понижила до 1,28 долара на акция, като се изключи повишаването на специален данък, докато за четвъртото тримесечие на 2011 г. е била 1,32 долара. генциите за авиационна безопасност в САЩ и Япония продължават да разследват какво е причинилозапалването на литиево-йонни акумулатори през този месец в два от самолетите от водела 787 Dreamliner, което доведе до забраните за полети.

Boeing продължава производството на модела, но спря доставките му за клиентите. Анализатори обаче изразиха опасения за цената на забраната за полети и преодоляването на проблема с акумулаторите на вече произведените 125 самолета от посочения модел.Според най-вероятното развитие загубите на американската компания ще достигнат 550 млн. долара. Минималната загуба пък се оценява на около 125 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

3
rate up comment 20 rate down comment 0
nobel
преди 11 години
С други думи - конкуренцията вече става въпрос на живот и смърт. В буквалния смисъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 23 rate down comment 3
Pyramid
преди 11 години
"Boeing реже над 2000 работни места ".Е, места режел. той, като не реже п*шки, пак добре :) А, ако говорим сериозно, бързата работа - срам за майстора. Заложиха на престижни мерки и на използване на не до там доказали безопасността си технологии, само и само, да изместят Еърбъс. За разлика, обаче, от леките автомобили, където, един ако откаже на пътя, загиват максимум 5-10 души то, при "играчки" като В787, жертвите ще са стотици. Значи, да си свършат работата и да решат проблема. Защото, неговата цена за компанията може и да се мери в долари но, за обществото, се мери в стотици човешки животи. Лакомията на транспортните компании е едно от най-скъпите "удоволствия".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 26 rate down comment 0
nobel
преди 11 години
Тях, разбира се, няма да ги спасяват. Естествено - да не са банка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още