IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сливанията на авиокомпании повишиха таксите и цените на билетите

Властите в САЩ искат да спрат поскъпването на самолетните услуги, като стопират сделката между American Airlines и US Airways

12:16 | 14.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Сливането между двете компании щеше да създаде най-голямата авиокомпания в света и да предпази American Airlines от изпадане в несъстоятелност.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Сливането между двете компании щеше да създаде най-голямата авиокомпания в света и да предпази American Airlines от изпадане в несъстоятелност. Снимка: Ройтерс

Консолидацията укрепи авиокомпаниите, осигури сигурност за хилядите работещи и възнагради щедро инвеститорите на Wall Street. Пътуващите по работа се възползваха от многобройните дестинации и по-лесните начини за прекачване. Семействата, които отиват на почивка, обаче трябва да заплащат още по-високи цени и такси и са принудени да избират от все по-малко на брой авиокомпании.

В стремежа си да спре сделката за сливането на American Airlines и US Airways американското правителство заяви, че авиокомпаниите вече са предприели съвместни действия за определянето на цените и увеличаването на таксите.

Например през април United Airlines увеличи таксата за резервация от 150 на 200 долара. Близо две седмици след това същото направиха и Iemmings, American, Delta Air Lines и US Airways.

Преди потребителите може и да са имали възможност да изразят своето недоволство и с поведението си да бойкотират определена авиокомпания, но днес те нямат друг избор и трябва да плащат по-високите цени.

През 2008 г., когато цената на горивото скочи с 46% и когато финансовата криза удари пътуванията със самолет, авиокомпаниите въведоха много от таксите си. В днешно време те разчитат дори повече на тях като допълнителен източник на приходи.

Често за да се предпазят от прекалено големите отстъпки на конкурентите си, авиокомпаниите си гарантират взаимни отстъпки. Ако една авиокомпания прави отстъпки в тарифата по маршрут, който е по-изгоден за друга авиокомпания, то засегнатият конкурент прави отстъпка за друга дестинация, за да компенсира за неудобството на първата.

През есента на 2009 г. US Airways намали цените на полетите от Детройт до Филаделфия - изключително печеливша дестинация за Delta. На свой ред Delta намали цените за полетите между Вашингтон и Бостън, един от най-печелившите за US Airways. Посланието беше разбрано и US Airways бързо прекрати намалението си за полетите от Детройт.

Големият авиокомпании днес се стремят само към това да напълнят самолетите си, да съкратят нерентабилните полети до малките градове и да не навлизат в територията на конкурентите си.

И всичко казано дотук се случи още преди дори да се заговори за сделката между American иUS Airways.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още