Главният изпълнителен директор на McDonald's Дон Томпсън заяви, че компанията му е изгубила връзка с някои от клиентите си и затова трябва да промени асортимента на менюто си и да осигури повече стойност за тях, предава Wall Street Journal
В четвъртък американската верига ресторанти за бързо хранене обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2013 г. Продажбите й са се смъкнали само с 0,1%, но това е второто поредно тримесечие с понижение. Резултатът се дължи на по-големия от очакваното спад в приходите от продажби в САЩ – най-големият пазар за компанията.
Миналата година продажбите са нараснали само с 0,2% - най-слабия ръст от 2002 г. насам, когато приходите в световен мащаб паднаха с 2,1%. През 2013 г. акциите на веригата са поскъпнали само с 10% в сравнение с представянето на индекса Dow Jones Industrial Average, записал повишение от 25%.
В периода октомври-декември 2013 г. продажбите в САЩ се понижиха с 1,4%, в Европа нараснаха с 1% - най-вече във Великобритания, Русия и Франция, и по-малко в Германия. За регионите на Азия и Тихия Океан, Близкия Изток и Африка продажбите намаляват с 2,4% заради по-слабото търсене в Япония.
За 2014 г. веригата ресторанти планира да извърши капиталови разходи за 3 млрд. долара. С тях ще бъдат отворени нови 1600 ресторанта и модернизирането на повече от 1000. Компанията планира да „върне“ около 5 млрд. долара на акционерите под формата на дивиденти и обратно изкупуване на акции.
След почти десетилетие, в което McDonald's бие конкурентите си, компанията изпитва трудности напоследък. Франчайзърите и изпълнителните директори казват, че по-натруфеното меню, което в продължение на години беше обогатявано, за да задоволи по-широк набор от вкусове, е забавило обслужването и е отблъснало клиентите. Те изтъкват менюто като причина за липсата на интерес към франчайза на компанията.
По думите на Дон Томпсън 2013 г. е била предизвикателна и въпреки че той очаква ситуацията да се подобри през 2014 г., януари се очертава като още един вял месец, като най-вероятно продажбите ще останат без промяна.
Управляващите на компанията заявяват, че са си взели поука от грешките, допуснати през последната година и ще опитат да ги поправят.
Веригата обмисля да обнови своите кухни, като добави по-широки маси за приготвяне на храната, като по този начин осигури на служителите по-голямо пространство. McDonald's планира да увеличи броя на служителите в пиковите часове и през почивните дни.
В сряда от компанията обявиха назначаването на Дебора Уол за нов маркетинг директор на McDonald's за САЩ.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната