IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

KFC и други компании са под натиск да спрат пилешкото с антибиотици

Причина за това е поетият от McDonald's ангажимент до две години да преустанови продажбата на месо от пилета, отглеждани с човешки антибиотици

10:22 | 12.03.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Най-голямата верига за пилешко в света KFC може да се окаже под натиск от потребителите и екологични групи да промени отглеждането на своите пилета. До това може да доведе изявлението на McDonald's Corp, че ще премине на пилета, отглеждани без човешки антибиотици, съобщава агенция Ройтерс.

McDonald's ще премахне пилешкото, отглеждано с антибиотици, които са важни за човешкото здраве през следващите две години. Компанията така ще намали притесненията, че лекарствата в производството на месо са увеличили риска от появaта на смъртоносни „супервируси“, които не подлежат на третиране. В рамките на дни веригата супермаркети Costco Wholesale Corp заяви пред Ройтерс, че също цели да елиминира продажбата на пилешко и месо, отглеждано с човешки антибиотици.

KFC е собственост на Yum Brands, която не е заявила публично политиката си за употребата на антибиотици в месото, което купува. Chick-fil-A, друга верига ресторанти с пилешко, която конкурира KFC, заяви че около 20% от продаваното от нея пилешко е отгледането с помощта на антибиотици. Компанията заяви, че до 2019 г. ще цели да постигне 100% месо без антибиотици.

MsDonald's и Yum увеличават опитите си да си върнат по-младите и по-богати клиенти в САЩ, които са привлечени от вериги като Chipotle Mexican Gril и Panera Bread, които предлагат месо без антибиотици и други висококачествени съставки. Преди две години ресторантите на KFC в Китай имаха сериозен спад на продажбите, след като местните медии съобщиха, че във ферми за птици, доставящи за KFC, се използват прекомерни нива на антибиотици за пилетата.

„Влакът напусна гарата“, заяви Боб Голдин, консултант за хранителни услуги в Technomic, коментирайки влиянието на McDonald's върху стандартите на производство в САЩ.

Yum, която е собственик и на Taco Bell и Pizza Hut, отказа да коментира стандартите си за употреба на антибиотици в производството на месо. „Пилешкото, продавано в нашите американски ресторанти е висококачествено според държавния стандарт и е без антибиотици“, се казва в техен имейл до Ройтерс.

Изявлението за липса на антибиотици се отнася до липсата на остатък в предлаганото месо в ресторантите, а не за практиката да се дават антибиотици на пилетата преди да бъдат убити, заяви Стивън Роуч, програмен директор по безопасността на храните във Food Animal Concerns Trust.

Американското Министерство на земеделието има три класификации за пилешко: A, B и С, и няма определение „високо качество“ за пилешкото. Пилешко тип А най-често се продава в търговските вериги, а това с оценка В и С най-често се използва за допълнително обработени продукти, при които месото се нарязва, накълцва или смила, твърди сайтът на министерството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още