Две петролни рафинерии в Южна Корея са отказали петролни товари, които е трябвало да пристигнат още през първите два месеца на годината, съобщи Bloomberg по-рано тази седмицата, позовавайки се на източник, посочил като причина съмнения в качеството на суровината.
Именно качеството може да се окаже най-големият проблем за американските петролни производители, пише Ирина Слав за Oilprice.
Според анализаторите на Bloomberg Серин Чен, Шарън Чо и Алфред Цан основна причина за този проблем са тръбопроводите в САЩ.
Съществува мащабна мрежа от тръбопроводи, която транспортира суровия петрол от сондажните полета на САЩ до американската част на Мексиканския залив, откъдето горивото се товари на танкери и се изпраща към Азия.
В същото време Южна Корея успя да се превърне в най-сериозния купувач на американски петрол в света.
Преминавайки през толкова много тръби, петролът се замърсява от различни нежелани субстанции, в това число и от препарати за почистване на вътрешността на съоръженията.
Най-тревожни за рафинериите са група вещества, наречени оксигенати.
Оксигенатите, включително и етанола, се добавят към бензина по време на производствения процес с цел намаляване на въглеродните емисии и саждите. Въпреки това те не бива да присъстват в състава на петрола в неговия първичен вид още преди началото на преработката в рафинерията, тъй като това може да окаже отрицателно въздействие върху качеството на получените крайни горива.
На всичкото отгоре подобни замърсители могат да окажат негативно влияние и върху самото оборудване на рафинериите.
Тези фактори стоят зад решението на SK Innovation и Hyundai Oilbank да отменат доставките на американски петрол, превръщайки това в проблем, който за момента не може да бъде решен.
Вероятно начинът за решаване на проблема е обособяването на отделни тръбопроводи за всеки вид петрол, но това сега изглежда невъзможно. Именно по този начин се транспортира горивото от сондажните полета до износните терминали в Близкия изток, запазвайки качеството на петрола, смятат анализатори.
В случая с отменените товари, и двата от които са продадени от британската BP, петролът идва от шистовия басейн „Ийгъл Форд“.
Той е значително по-близо до Мексиканския залив от басейна „Бакен“, намиращ се в Севера Дакота, и въпреки това той е бил замърсен по време на транспортирането до терминала.
Този проблем може да стане наистина сериозен и да подкопае конкурентоспособността на американския петрол в пазарната битка за по-голям дял в Азия с Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК).
Интересно е да се отбележи, че един от тези товари е бил продаден на китайската рафинерия Teapot, която разполага с по-различна преработвателна конфигурация и нейните изисквания за качеството на суровината очевидно не са толкова строги.
И все пак това не може да реши проблема.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците