Boeing съобщи, че ще намали производството на емблематичните си самолети 787 и 777, ще отложи плановете за засилване на производството на 737 MAX и потвърди изтеглянето на пътническия самолет 747. Компанията обяви по-голяма загуба за тримесечието от очакванията заради последиците от пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.
Пандемията доведе до срив на пътуванията и тласна големите авиокомпании до ръба на фалита, в резултат на което много от тях отложиха доставките на самолети.
Boeing също така потвърди, че последният 747, култовият пътнически самолет, който демократизира глобалните пътувания по въздух през 70-те години на миналия век, ще излезе от завода й в района на Сиатъл след около две години.
Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун заяви, че базираната в Чикаго компания работи в тясно сътрудничество с авиокомпании и доставчици, за да управлява кризата.
„Пътуванията по въздух винаги са се доказвали като устойчиви, както и Boeing“, добави той.
Цената на акциите на самолетостроителната компания поскъпват с 2% в предборсовата търговия.
Американската компания, която също така трябва да се справя с 16-месечната забрана за полети на самолетите й 737 MAX след катастрофи с жертви, съобщи, че ще й е необходимо повече време, за да постигне месечните си цели да произвежда 31 броя от самолетите 737 MAX, което е по-малко от собствените й очаквания да постигне това през 2021 г.
Причината е, че пандемията намалява търсенето на нови самолети.
Сега Boeing очаква постепенно да увеличи производството на 737 до 31 на месец до началото на 2022 г.
Компанията съобщи, че ще намали производството на 787 до шест самолета на месец през 2021 г., спад с една трета спрямо година по-рано, когато произвеждаше Dreamliner-ите с рекордния месечен темп от 14 самолета.
Boeing съобщи също, че отново ще намали комбинираното си производство на самолетите 777 и 777Х до два самолета на месец през 2021 г., като в същото време отложи влизането в експлоатация на 777Х с до една година.
По-рано компанията обяви планове да намали производството на 777 и 777Х до три самолета на месец през 2021 г. спрямо пет в момента. Преди това тя целеше да достави 777Х, по-голямата версия на 777 мини-джъмбо, на клиенти през 2021 г.
На коригирана основа Boeing е загубила 4,79 долара на акция, което е повече от средните очаквания на анализаторите за загуба от 2,54 долара, сочат данни на IBES от Refinitiv.
Приходите от продажби на компанията са се сринали с 25% до 11,81 млрд. долара през тримесечието, което не отговаря на очакванията за 13,16 млрд. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка