Американският производител на мотоциклети Harley-Davidson Inc. повиши прогнозата си за годишната печалба, след като финансовият му отчет за първото тримесечие надмина очакванията на анализаторите, потвърждавайки решението на главния изпълнителен директор Йохен Зайц да се съсредоточи върху по-рентабилните туристически мотоциклети, съобщава Ройтерс.
В същото време бизнесът на компанията в Европейския съюз (ЕС), вторият по големина пазар на Harley-Davidson, е помрачен, тъй като всички нейни продукти, независимо от произхода им, ще бъдат обложени с 56-процентни мита от юни след решение на Брюксел.
При Йохен Зайц, който встъпи в длъжност миналата година, Harley отново насочи вниманието си към големите мотоциклети, традиционни пазари като САЩ и Европа и по-възрастни и заможни клиенти.
В рамките на стратегията компанията съкрати служители, намали глобалната си мрежа от магазини, елиминира модели, отчитащи бавни продажби, и излезе от 39 пазара, където слабите продажби и печалби не оправдават инвестициите.
В същото време Зайц сложи край на промоционалните оферти, затегна доставките и намали наличностите, позволявайки на търговците да определят офертна цена за мотоциклетите на компанията.
Harley предупреди, че неуспехът да смекчи допълнителните мита на ЕС ще се отрази и на оперативната ѝ печалба за тази година, която се очаква да нарасне между 7% и 9%.
През последното тримесечие Harley отчете 31-процентен годишен скок на продажбите на дребно в САЩ. Това е първото тримесечно увеличение на продажбите на най-големия пазар на производителя за последните шест години.
Ръстът при продажбите обаче се основава на ниска база, тъй като голяма част от американските дилъри останаха затворени заради федералните блокади, свързани с коронавируса през 2020 г.
Според Брайън Ярброу, анализатор в EdwardJones, решението на компанията да намали запасите и да премине към въвеждане на нови модели през август, наред с федералната парична подкрепа за домакинствата, са помогнали на Harley да отчете печалба.
Въпреки това компанията все още се сблъсква с проблеми по отношение на привличането на по-младите потребители, за да постигне устойчив растеж при продажбите, коментира още Ярброу.
Това може да е една от причините, поради които цената на акциите на Harley все още остава с около 40% под рекордно високото ниво от 2014 г., тъй като някои инвеститори смятат, че фокусът на компанията върху печалбата не е насочен към това как да се разшири привлекателността на марката отвъд хората с по-големи доходи.
Harley очаква приходите от бизнеса си с мотоциклети да нараснат с 30-35 на сто през 2021 г. в сравнение с очаквания през февруари ръст от 20-25%.
Коригираната печалба за тримесечието достига 1,68 долара за акция, което е повече от очакваните от анализаторите 88 цента за акция, според данни на Refinitiv.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц