Американският производител на мотоциклети Harley-Davidson Inc. повиши прогнозата си за годишната печалба, след като финансовият му отчет за първото тримесечие надмина очакванията на анализаторите, потвърждавайки решението на главния изпълнителен директор Йохен Зайц да се съсредоточи върху по-рентабилните туристически мотоциклети, съобщава Ройтерс.
В същото време бизнесът на компанията в Европейския съюз (ЕС), вторият по големина пазар на Harley-Davidson, е помрачен, тъй като всички нейни продукти, независимо от произхода им, ще бъдат обложени с 56-процентни мита от юни след решение на Брюксел.
При Йохен Зайц, който встъпи в длъжност миналата година, Harley отново насочи вниманието си към големите мотоциклети, традиционни пазари като САЩ и Европа и по-възрастни и заможни клиенти.
В рамките на стратегията компанията съкрати служители, намали глобалната си мрежа от магазини, елиминира модели, отчитащи бавни продажби, и излезе от 39 пазара, където слабите продажби и печалби не оправдават инвестициите.
В същото време Зайц сложи край на промоционалните оферти, затегна доставките и намали наличностите, позволявайки на търговците да определят офертна цена за мотоциклетите на компанията.
Harley предупреди, че неуспехът да смекчи допълнителните мита на ЕС ще се отрази и на оперативната ѝ печалба за тази година, която се очаква да нарасне между 7% и 9%.
През последното тримесечие Harley отчете 31-процентен годишен скок на продажбите на дребно в САЩ. Това е първото тримесечно увеличение на продажбите на най-големия пазар на производителя за последните шест години.
Ръстът при продажбите обаче се основава на ниска база, тъй като голяма част от американските дилъри останаха затворени заради федералните блокади, свързани с коронавируса през 2020 г.
Според Брайън Ярброу, анализатор в EdwardJones, решението на компанията да намали запасите и да премине към въвеждане на нови модели през август, наред с федералната парична подкрепа за домакинствата, са помогнали на Harley да отчете печалба.
Въпреки това компанията все още се сблъсква с проблеми по отношение на привличането на по-младите потребители, за да постигне устойчив растеж при продажбите, коментира още Ярброу.
Това може да е една от причините, поради които цената на акциите на Harley все още остава с около 40% под рекордно високото ниво от 2014 г., тъй като някои инвеститори смятат, че фокусът на компанията върху печалбата не е насочен към това как да се разшири привлекателността на марката отвъд хората с по-големи доходи.
Harley очаква приходите от бизнеса си с мотоциклети да нараснат с 30-35 на сто през 2021 г. в сравнение с очаквания през февруари ръст от 20-25%.
Коригираната печалба за тримесечието достига 1,68 долара за акция, което е повече от очакваните от анализаторите 88 цента за акция, според данни на Refinitiv.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си