Милиардерът Уан Дзин (48), който седи зад оценявания на 40 млрд. долара план за канал през Никарагуа между Атлантическия и Тихия океан, е успял да привлече глобални инвеститори за проекта, предаде Bloomberg Television, цитирана от Bulgaria On Air. Никарагуанският конгрес даде 50-годишна концесия на регистрираната в Хонконг компания HKND Group, собственост на Уан Дзин.
Цената на проекта е четири пъти по-висока от никарагуанския БВП за 2011 г.
Уан Дзин е най-големият акционер на пекинската компания Xinwei Telecom с 37%-ен дял. Според Индекса на милиардерите на Bloomberg той разполага с 1,1 млрд. долара. Дзин никога не е бил включван в международните класации за богати хора. За него се знае малко, освен че има бизнес интереси в инфраструктурата, мините, авиацията и телекомуникациите.
Никарагуа има дълга история на хора, които са се опитвали да построят подобен канал. Компанията HKND Group, основана специално за канала, обяви в началото на месеца, че набира консултанти от цял свят. "Дори в даден момент бе споменат Макензи", коментира Майкъл Форсайт от Bloomberg.
Уан е привлякал редица инвеститори, банки, корабни и логистични компании, както и инвестиционни дружества, но не пояснява кои компании вече са били ангажирани с проекта.
286 километровият (178 мили) канал ще преминава през речните долини в източната част на страната и през езерото Никарагуа, се казва в рекламно видео, показано на журналисти в луксозен хотел в Пекин вчера. Той ще има дълбочина от 27,6 м (91 фута) и ширина от 520 м, като по този начин ще позволява преминава не кораби с вместимост 400 000 тона.
"Има много пречки", заяви Маргарет Майерс, директор на програмата за Китай и Латинска Америка на базирания във Вашингтон фонд Inter-American Dialogue. "На първо място, има ли нужда от канал? Привличането на достатъчно инвестиции вероятно ще бъде голямо предизвикателство".
Друга пречка: Китай и Никарагуа не поддържат дипломатически отношения. Никарагуа признава държавния враг на Китай Тайван – нещо, което може да представлява пречка за редица китайски компании, влизащи в страната. Но HKND е намерила решение на това – компанията ще провежда всички междудържавни контакти чрез изцяло притежавано дъщерно дружество в Холандия, заяви Уан в интервю.
Въпреки че в момента Панамският канал се разширява за 5,5 млрд. долара и след обновяването през него ще могат да преминават по-големи кораби, Уан смята, че търсене ще има - не на последно място понеже търговските обеми рязко се увеличават, а Никарагуанският канал ще бъде по-широк и ще позволява преминаването на най-големите танкери. Така че той смята инвестицията за много необходима.
Репоратаж по темата може да видите тук.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили