IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пътят на Никарагуанския канал вече е ясен

Новият воден път, който ще свързва Атлантическия и Тихия океан, няма да конкурира Панамския канал, а ще го допълва

15:26 | 08.07.14 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Президентът на Никарагуа Даниел Ортега и директорът на HKND Group Уан Дзин си стискат ръцете след подписаното на 14 юни 2013 г. споразумение за изграждане на канал през Никарагуа. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Президентът на Никарагуа Даниел Ортега и директорът на HKND Group Уан Дзин си стискат ръцете след подписаното на 14 юни 2013 г. споразумение за изграждане на канал през Никарагуа. Снимка: Ройтерс

Правителството на Никарагуа и компанията, които планират да създадат канал, свързващ Атлантическия и Тихия океан, са постигнали споразумение за маршрута му, предава ВВС.

Каналът ще бъде дълъг 278 км и ще се разпростира от речната зона Пунта Горда на Карибско море през езерото Никарагуа до устието на река Брито, вливаща се в Тихия Океан.

Защитниците на околната среда изразиха опасения относно плановете за изграждането на канал, конкурентен на Панамския. Само през тази година пък Никарагуа ще инвестира 40 млрд. долара в проекта.

Инженерите от хонкогнската HKND Group изчисляват, че каналът ще бъде с ширина от 230 м до 520 м и с дълбочина от 27,6 м. Маршрутът на канала ще заобикаля областите с голямо биологично разнообразие и защитените територии. Въпреки това природозащитниците са загрижени за негативните ефекти, които строителството може да окаже върху езерото Никарагуа – най-голямото езеро в Централна Америка и важен източник на прясна вода.

От комитета, отговорен за изграждането на канала, съобщават, че строителството ще започне през декември и гарантират, че съоръжението ще бъде готово до пет години.

Скептиците посочват, че на САЩ са били нужни 10 години, за да построят Панамския канал, който със своята дължина от 77 км е близо една трета по-малък от планирания през Никарагуа канал. Централноамериканската страна отвръща с аргумента, че инженерните и строителните техники са се изменили доста от 1914 г. насам, когато бе завършен Панамският канал.

Според властите новият воден път няма да конкурира Панамския канал, а ще го допълва. Според управляващите в Никарагуа създаването на по-обширен канал е от ключово значение за увеличаването на световната търговия и за преминаването на по-големи танкери, тъй като доста от тях не успяват да преминат през Панамския канал дори след последното му разширение.

Освен това чрез проекта властите в Никарагуа ще се борят с бедността. По думите на Пол Оквист, съветник на президента на Никарагуа Даниел Ортега по проекта, „заетостта ще бъде двойна благодарение на канала и неговия мултиплициращ ефект.“

Пред ВВС Оквист заявява, че проектите, които ще съпътстват канала, като например планираните две свободни търговски зони, две пристанища, които ще бъдат свързани с жп линия и международно летище, ще доведат до „структурна промяна при разкриването на работни места“.

Правителството изчислява, че до 2018 г. с помощта на приходите от проекта 400 000 души ще бъдат избавени от бедността.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
Nikola666
преди 9 години
Нещо превода е омазан... Nicaragua's government and Hong Kong-based HKND Group on Monday unveiled the route of a proposed $40 billion inter-ocean canal. (Според Ройтерс 50 млрд.)Човекът, който седи зад инвестицията е "China's 'ordinary' billionaire", който взел на концесия проекта "controversial no-bid 50-year renewable concession".Споменатите 40 или 50 млрд всъщност още не са събрани.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Pyramid
преди 9 години
друго интересно има: бедна никарагуа само за една година щяла да извади ...40 МИЛИАРДА.Аз ли грешно чета, нещо не доизказват, или става дума за /дългосрочен/ кредит с китайска следа?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
melon
преди 9 години
Мащабна работа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 2
Pyramid
преди 9 години
Борбата с бедността, казваш? Абе, най-евтино излизало, чувам, да ги насъскаш едни с/у други, и да им връчиш оръжие. Сами си се трепят, та пушек се вдига. Покрай което, ту тук, ту там, бухват де нефто-, де газопровод, цената /и/ там скача, и всичкото тарикат маже филията.- Тъй, де.;-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 5
Nikola666
преди 9 години
Най-удобния маршрут за канал наистина е през Никарагуа, но и през част от Коста Рика. Затова през 80-те години социалистическа Никарагуа, подкрепяна и въоръжена от Съветския съюз нападна Коста Рика (която няма армия от 1948 г.) и се опита неуспешно да заграби тази територия. Сега явно са променили маршрута. Иначе от борба с бедността има нужда. Никарагуа, типично за бивша социалистическа държава е най-бедната в района.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 9 години
това, с океаните, е ясно. да видим канала Конго-Нил кога ще подхванат.Тъй, де. Или навътре, към Сахара...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още