Двата най-големи морски търговски превозвача – датската Maersk Line и базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC), са постигнали дългосрочно споразумение за съкращаване на разходи чрез споделяне на капацитет, съобщава Financial Times.
През миналия месец се провалиха плановете на двете компании за алианс на трите водещи глобални корабни превозвача, заедно с базираната в Марсилия CMA CGM, който щеше да включва общо 250 морски съда.
Алиансът пропадна, след като китайския регулатор по конкуренцията се противопостави с аргумента, че той ще контролира почти половината от целия контейнерен трафик между Азия и Европа (споразумението между Maersk и MSC ще има дял от под 30%).
Китайската индустрия за морски превозвачи, която е губеща, лобира ожесточено срещу сделката, която вече бе получила мълчаливото съгласие на Брюксел и Вашингтон.
Maersk Line, подразделението за превоз на контейнери по море на AP Møller-Maersk, обяви 10-годишно споразумение с MSC за споделяне на морски съдове, което включва 185 кораба (110 от тях на MSC) с общ капацитет от 2,1 млн. 20-футови контейнера.
Морските съдове ще се споделят по 21 маршрута между Европа, Азия и САЩ. Споразумението се очаква да влезе в сила от началото на 2015 г.
Сделката може да доведе до подобни действия от по-малки превозвачи, посова Ричард Клейтън, анализатор в HIS Maritime. „CMA CGM вече ще е твърде малка, за да печели добре сама, така че няма да съм изненадан от нови алианси.“
През април германската Hapag-Lloyd и чилийската CSAV обединиха усилия, за да създадат четвъртата по големина в света флотилия от контейнеровози.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва
преди 11 години Само дето Maersk са ДАТСКА компания, а не холандска...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години да позная ли от Първия път какви ще са "споделените "навла на Maersk и MSCщом най-големите се спазариха....ще пада "голямо сливане и придобиване" отговор Сигнализирай за неуместен коментар