Авиокомпаниите ще изпитат затруднение с намирането на пилоти, които да отговорят на плановете им за експанзия в идните години. Това обаче ще даде тласък на компаниите, които обучават пилотите, пише Wall Street Journal.
В миналото авиокомпаниите се пазаряха усилено с пилотите, но тези дни вече отминават. Най-голямата нискотарифна авиокомпания Ryaniar съобщи този месец, че стачки на пилотите ще засегнат печалбата й. Тя трябва да обяви резултатите си за първото полугодие в понеделник.
Разходите за заплати в САЩ също растат, а трите най-големи превозвача - United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines, назначават все повече хора и обявиха възможности за техни служители да бъдат обучени за пилоти.
Въздушният трафик в света трябва да нарасне с около 4,6% на година до 2030 г., което означава, че ще бъдат необходими почти 70 хил. нови пилоти годишно, сочат данни на Международната организация за гражданска авиация. Към момента обаче съществува капацитет за обучение на около 44 хил. души.
От това положение се възползват основно пилотите, но инвеститорите в акции също могат да извлекат полза. Листнатата канадска компания CAE има глобална мрежа от училища за пилоти и обучава 120 хил. души на година.
Ако това не звучи като много добър бизнес модел, конкуренцията между училищата е голяма. CAE контролира почти 60% от световния пазар на симулатори за граждански полети. Авиокомпаниите искат да разширят обучението на симулатори, защото е по-евтино от използването на истински самолети. Компанията е голям играч и в симулаторите за военни самолети. Този пазар може да се разшири, тъй като западните икономики отново увеличават военните си бюджети.
Вярно е, че акциите на CAE, чиято пазарна капитализация достига 6,6 млрд. канадски долара (5,1 млрд. щатски долара), вече не са евтини. Те поскъпнаха над два пъти в последните пет години спрямо 19% ръст за канадската фондова борса като цяло и се търгуват при 19 пъти по-високи очаквани приходи, което е малко над равнището при останалите компании от сектора на отбраната.
CAE обаче има нисък дълг и двуцифрени маржове и съществува потенциал за растеж чрез нови съвместни дружества в Латинска Америка и Азия, където нуждата от обучение на пилоти е най-остра.
Компанията е един от малкото начини за инвеститорите да извлекат печалба от недостига на пилоти. 90% от 4200-те училища в света са малък или среден бизнес и повечето са частни, сочат данни на американската инвестиционна банка Baird. Обучението на пилоти е само малка част от много по-широко портфолио за големите листнати компании като L3 Technologies, Boeing и BAE Systems .
Мечтата на децата да станат пилоти изглеждаше неразумна в последните години, но част от стария блясък на професията се връща. CAE дава на инвеститорите възможност да извлекат полза, без да се отказват от работата си на бюро.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?