Публичната реакция срещу употребата на пластмаса принуждава производителите на хранителни продукти и битови стоки да преосмислят опаковките си, пише The Wall Street Journal.
Потребителски компании като Procter & Gamble и Unilever са едни от най-големите консуматори на пластмаса. 1/3 от милионите тонове опаковки на Nestle годишно също са пластмасови.
Материалът позволява по-сигурно транспортиране на стоките и удължава живота им по търговските щандове. Освен всичко, пластмасата струва и по-малко на производителите от стъклото например.
Но 2019 г. ще се окаже повратна точка за употребата на пластмасови продукти. Страните трябва сами да се справят със собствените си пластмасови отпадъци. За целта те започнаха и въвеждането на по-строги разпоредби.
Китай, вносител на пластмасовите отпадъци в света в продължение на десетилетия, вече забрани нискокачествените пластмасови продукти, както и тези за еднократна употреба. Европейският съюз гласува забрана за използването на еднократни пластмасови опаковки за храни и напитки.
Тенденцията ще засегне производителите на потребителски стоки по два начина.
За момента те изразходват между 5 и 10% от приходите си за пакетиране на продуктите. Тези проценти ще се увеличат с настояванията новите опаковки да се произвеждат от материали, годни за рециклиране. Nestle, Unilever и Coca-Cola вече поеха ангажимент да направят опаковките си 100% рециклируеми до 2025 г.
Разходите на компаниите ще бъдат засегнати и чрез т.нар. “разширена отговорност на производителя”, която задължава дружествата да почистват пластмасата, която пускат на пазара.
От увеличението на цените за производителите всъщност ще има и компании, които ще се окажат печеливши. Сред тях са пакетиращи групи като International Paper или DS Smith, които към момента поемат тази дейност за фирми, които искат да се преориентират от пластмасови към хартиени опаковки.
Компаниите, които не платят за замяната на пластмасата, всъщност поставят репутацията си под риск.
Потребителските реакции в тази насока стават все по-мащабни. “Пластмасовите атаки” например са инициативи, в които купувачите плащат хранителните стоки и оставят опаковките в супермаркетите, като те се ангажират с тях.
Вижте още тук.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края