Енергийният преход е процес, който изисква компаниите да направят вложения днес, а да получат ползите след време, коментира изпълнителният директор на Enel Франческо Стараче, цитиран от Ройтерс. По време на форум, организиран от агенцията, той призова правителствата и банките да имат дългосрочен хоризонт при изготвянето на регулациите и политиките си, така че пазарът да се адаптира правилно и да бъде избегната нестабилността на цените на енергията, наблюдавана в последните седмици.
Стараче е категоричен - потребителите трябва да могат да видят ползите от тази трансформация, от производството на енергия с ниски разходи още сега, използвайки дългосрочни ценови оферти.
На този етап за потребителите още има краткосрочни стратегии, а правителствата оставят на пазара да регулира ситуацията, посочи още експертът. Според него трябва да бъде сложен край на това и потребителите да бъдат приобщени в усилията за промяна.
Enel е една от най-големите зелени енергийни компании в световен мащаб, отбелязва Ройтерс. Компанията планира да намали своите въглеродни емисии с 80% до 2030 година, както и да увеличи своите зелени мощности до 120 гигавата спрямо 50-те гигавата в края на юни 2021 година.
Изпълнителният директор на Enel поиска по време на конференцията и цена за въглерода. Много анализатори посочват, че това ще окуражи намалението на емисиите, както и ще спомогне за развитието на нови технологии. Така светът има шанс да постигне целите да не допуска повишение на глобалните температури с повече от 1,5°С .
Доклад на Световната банка, публикуван през март, показа, че само 1/5 от световните емисии са покрити чрез схема, която определя тяхната цена, каквато е например европейската ETS. Тогава експертите посочиха, че цените са твърде ниски, за да постигнат, дори и целта да не бъде допускано повишение на температурата с повече от 2°С.
Всички тези теми и напредъкът на света по целите за климата, записани в Парижкото споразумение от 2015 година, ще бъдат в основата на дебата COP26, който ще се проведе в края на октомври в Глазгоу.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?