IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Цените на алуминия и ръстът на продажбите увеличават печалбата на "Алкомет"

И приходите, и разходите на дружеството растат повече от два пъти на годишна база през първото тримесечие

17:43 | 02.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Алкомет АД</em></p>

Снимка: Алкомет АД

Високите цени на алуминия и ръстът на продажбите подкрепят силно резултатите на производителя на алуминиеви валцови и пресови продукти от Шумен „Алкомет“, вижда се от консолидирания отчет на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.

Приходите на дружеството към края на март възлизат на почти 226 млн. лева при малко над 109 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от малко над 2 пъти на годишна база.

Нетните приходи от продажби за периода са за 225,1 млн. лева, като от тях приходите от продажба на продукция са на стойност 220,549 млн. лева. И двете са над два пъти по-големи от стойностите за първото тримесечие на 2021 г.

Ръстът се обяснява, от една страна, с увеличението на цената на алуминия на световните пазари. За разглеждания период на 2021 г. средната цена на алуминия на Лондонска метална борса е 1833,54 евро за метричен тон, а за същия период на 2022 г. е 2913,66 евро – това представлява увеличение с около 59%. Само за март 2022 г. алуминият е на средна стойност от 3211,01 евро за метричен тон.

От друга страна, продажбите на „Алкомет“, изразени в метрични тонове, нарастват с 11% на годишна база към края на март, отбелязва компанията. За пресовите продукти ръстът на продажбите е 10,5%, а за валцовите – 11,6%, отчита още дружеството.

Германия остава водещ пазар за предприятието с над 18% пазарен дял, следвана от Италия с почти 14%, Полша – почти 11%, както и САЩ, Испания, България, Нидерландия, Белгия, Франция и Австрия. САЩ са най-бързо растящият пазар на дружеството, като валцовите продукти вече представляват над 10,8% от реализацията на компанията майка.

Общите разходи на компанията се увеличават също над два пъти до 219,675 млн. лева към края на март в сравнение със 108,83 млн. лева към края на март 2021 г. Основен тласък на увеличението дават разходите за материали, в които влизат суровините и енергията. Те нарастват до 192,4 млн. лева за периода спрямо почти 79 млн. лева година по-рано, или 2,4 пъти.

Разходите за външни услуги на „Алкомет“ също растат, но със значително по-слаб темп – 28,5% на годишна база до 6,3 млн. лева. Разходите за персонала са с над 16% повече до над 10,1 млн. лева.

Въпреки резкия ръст на разходите компанията отчита печалба в размер на 5,674 млн. лева при само 171 хил. лева година по-рано.

В последната година акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 6,8%, което отразява притесненията на инвеститорите заради суровинната криза и веригите на доставки предвид и санкциите срещу Русия заради войната в Украйна.

През първото тримесечие компанията е започнала изграждането на нова, втора топилна пещ за полунепрекъснато леене, която ще намали зависимостта на дружеството майка от внос на заготовки, посочва компанията в доклада си за дейността.

Изгражда се и още една втора топилна пещ за полунепрекъснато леене, която ще намали зависимостта на дружеството майка от внос на заготовки. Стартиран е и процес по дигитализация на валцовото производство.

Последна актуализация: 00:48 | 13.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още