Шведският текстилен концерн Hennes & Mauritz AB (H&M) отново демонстрира по-силни резултати от очакванията. Общите продажбите на на шведската верига магазини за облекло за декември компанията се увеличават с 8% на годишна база, при прогноза за ръст от 5 на сто.
Резултатът без новите обекти, открити през 2012 г., обаче отбелязва спад от 2 на сто. Дори и това свиване може да се приеме за добра новина на фона на прогнозата за 4 процента спад в "старите" обекти и свиването на търсенето на германския пазар, който е сред основните за H&M, съобщи Bloomberg.
През декември 2011 г. обаче компанията успя да отчете ръст на продажбите от 13%, а на чиста база нарастването бе от 4 на сто. Като причина за спада мениджмънтът посочва календарни ефекти, които са коствали на компанията 3 процентни пункта от обема ѝ продажби.
"Резултатите са по-добри от очакваното и доста по-добри в сравнение със ситуацията, която се очертаваше, като се имат предвид данните за германския пазар", твърди Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale, цитирана от Bloomberg. "Компанията може да даде някакво указание дали тези продажби са постигнати чрез засилване на дисконтирането, когато отчете фискалната година на 30-и януари“, каза още тя.
Търговецът на дребно, който продава дънки за 20 евро и рокли за 30 евро, предложи отстъпки от около 50% преди празниците след 25-и декември.
През ноември JPMorgan Chase&Co. коментира, че търсенето на германските потребители може да отслабне. За H&M това бе особено сериозен риск, като се има предвид, че компанията генерира 23% от продажбите си именно от пазара на най-голямата европейска икономика. Последните обявени днес данни показаха, че растежът на БВП на Германия се е забавил до 0,7% през 2012 г. спрямо ръста от 3% година по-рано.
Акциите на H&M поскъпнаха с 4,6 на сто до 230,3 крони, най-големия дневен ръст от 20-и юни насам, а към 12.00 часа българско време се търгуваха с ръст от 3,5 на сто. За последните 12 месеца акцията е добавила 3,7 на сто към стойността си, оценявайки търговеца на 377,4 млрд. крони (58,5 млрд. евро).
Очаква се на 30-i януари H&M да обяви годишните си финансови резултати. От компанията прогнозират, че продажбите ще бъдат с 10% по-високи на годишна база. Към края на годината компанията вече разполага с общо 2809 магазина, докато година по-рано броят им е бил 2490.
H&M отвори първия си магазин в България на 8-и март 2012 г., след което до края на август откри още три обекта в страната. За първите си шест месеца дейност у нас.компанията реализира продажби с включен ДДС в размер на 79 млн. шведски крони (над 9,3 млн. евро).


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони