Малко след като е назначен за главен изпълнителен директор на производителя на играчки Hasbro Брайън Голднър води 5-годишната си дъщеря Брук на разходка из централата. Тя обаче не е впечатлена.
"Постави ръце на хълбоците си и каза: „Тате, изглежда нямате играчки за момичета", спомня си Голднър, който заема поста през 2008 г.
Оттогава много неща са се променили. Благодарение на по-задълбоченото проучване на клиентите по отношение на начина, по който си играят момиченцата, и съживяването на марки като My Little Pony, Hasbro завоюва успехи отвъд насочените към момченцата играчки от "Трансформърс" и "Междузвездни войни".
Това помогна на фирмата да набере преднина пред Mattel, която има доминиращи позиции в сектора на играчките за момичета с куклите си Барби, пише Businessweek.
По данни на Hasbro приходите от продажби на поделението за момичешки играчки са се повишили с 26% през 2013 г. до над 1 млрд. долара за първи път в историята на компанията, като са нараснали над три пъти спрямо 300 млн. долара през 2003 г. Те са компенсирали спада с 22% на продажбите на поделението за момчешки играчки през миналата година, благодарение на което общите продажби на фирмата са почти без промяна и са на стойност 4,1 млрд. долара.
Промяната на политиката на Hasbro спрямо момичешките играчки започва със серията "My Little Pony" (Моето малко пони). Марката, подкрепена от популярен анимационен сериал, е важна част от успеха на компанията от 80-те години насам. Към края на 1990 г. популярността ѝ намалява и в крайна сметка Hasbro решава да я прекрати.
Тя отново излиза на пазара през 2003 г. След като провежда изследвания, показващи, че приятелството и съвместната работа заемат централно място в игрите на момиченцата, Hasbro решава да създаде съпътстващ телевизионен сериал на тези теми. Продажбите на линията са нараснали тройно за последните три години.
Друг съживен герой е компютърното говорещо създание Furby (Фърби). То се завърна през 2012 г. след над 10-годишно отсъствие. Миналата година Фърби надмина "Моето малко пони" и стана най-продаваната момичешка марка на Hasbro.
Голднър твърди, че новите линии като Nerf Rebelle (Нърф Ребъл) са доказателство, че компанията се справя все по-добре в разгадаването на начина, по който играят момиченцата. На пръв поглед Ребъл изглежда като опит да се използва Нърф - една от най-големите момчешки марки на Hasbro, за да се възползва компанията от успеха на "Игрите на глада", където главният женски персонаж е момиче, което стреля с лък.
Според Голднър обаче това не е така. Той отбелязва, че Hasbro са разработвали разширението на линията си Ребъл в продължение на две години, за да могат да се харесат на съвременните малки дами.
"В момента има повече момиченца от всякога, които участват в организирани и индивидуални спортове", казва той. "Искаме да им дадем шанс да се изразяват и да играят заедно по един по-активен начин - именно това е основната цел на марката", допълва той.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа