Ритейл пазарът е един от секторите, които най-активно се възползват от възможностите на дигиталния маркетинг, променяйки изцяло методите за комуникация с потребителите, съобщават от българската дигитална агенция eDesign.
Тя разкрива още, че дигиталният маркетинг навлиза с все по-бързи темпове в сегмента на бързооборотните стоки през последните години. Благодарение на това рекламните кампании, базирани на онлайн и други иновативни методи, стават все по-интересни.
По думите на управляващия партньор на eDesign Георги Костов спецификата на ритейл бранша му позволява да се възползва максимално от предимствата на маркетинговите инструменти, а тази тенденция постепенно се пренася и в България.
Според Костов има пет основни тенденции, променящи пазара на бързооборотни стоки. На първо място това е по-ефективното използване на „точките за продажба“. Все повече компании избират да комбинират физически методи с виртуални канали, в това число със социалните мрежи и с мобилни приложения за добавена реалност. Сред добрите примери за това са приложенията за „виртуално“ изпробване на реални продукти.
Втората тенденция, която очертават от eDesign, е свързана с пълноценното използване на новите мобилни технологии. Костов смята, че ритейл компаниите в най-голяма степен могат да извлекат полза от услугите, които са базирани от местоположението (LBS). Фирмите залагат на приложения, които откриват интересни локации, покрай които преминава потребителят, и му съобщават за местата, на които може да се отбие.
Активното навлизане на мобилния интернет в България, ръстът в продажбите на мобилни устройства и появата на нови класове устройства като умните часовници, допринасят за по-активното използване на новите възможности в дигиталния маркетинг.
Новият телекомуникационен сегмент, наречен indoor positioning (“вътрешно позициониране“), също набира сили. Той включва решения за определяне на точното местоположение на сгради на местата, където няма покритие на позициониращите спътници от американската система GPS или нейните аналози. Моловете, бизнес сградите, гарите, хипермаркетите и летищата могат да се възползват от нея.
Не бива да забравяме, че дигиталният маркетинг носи и по-голяма гъвкавост при комуникирането на по-голям брой продукти, открояването на промоциите, ценовите отстъпки различните послания, които трябва да достигнат до крайния потребител.
Благодарение на новите маркетингови инструменти, компаниите в ритейл сегмента стават много по-гъвкави и реагират по-адекватно на пазарните промени, посочва Костов.
Не на последно място дигиталните инструменти позволяват на бизнеса да познава по-добре самите потребители. Това означава и повече възможности за отговаряне на клиентските нужди и вкусове.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?