IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mars яхва "шоколадовата вълна" в Китай

Компанията отваря голям магазин в Шанхай и планира да затвърди позициите си в азиатската страна

11:37 | 08.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Производителят на хрaнителни стоки Mars ще открие голям магазин в Шанхай. Този ход е част от плановете на компанията да популяризира марката си в Китай, където конкуренцията между производителите на бонбони на един от най-бързо развиващите се пазари на шоколад нараства, пише Wall Street Journal.

Магазинът на Mars - марка, известна с бонбоните M&M's и шоколадовите десерти Mars и Snickers, е с площ 1600 кв.м и е разположен на местния Times Square.

Мястото ще съчетае в едно търговията и развлеченията. Хора, облечени в костюми на бонбоните M&M's, ще танцуват вътре на всеки час. Клиентите пък ще могат да закупят насипни шоколадови продукти и нови стоки като тениски и тематични панели за телефони.

"Преди пет до 10 години нямаше как да направим това, защото M&M's не беше голяма марка в Китай“, твърди Брайън Шийг, генерален мениджър на Mars Retail Group и M&M's World.

По думите му в момента брандът е достатъчно силен в азиатската страна, така че може да подкрепи продажбите на продуктите на M&M's, включително раниците и аксесоарите за коса, които са отговорни за голяма част от растежа на Mars в САЩ през последните години.

Шийг твърди, че до 500 000 потребители посещават четирите магазина на компанията в САЩ и Великобритания, а в рамките на месец един клиент харчи средно 30 долара на посещение в търговските обекти в Америка.

Производителите на шоколадови продукти се насочват към Китай – пазар, на който консумацията на шоколад все още е само частица от тази в САЩ, но се разраства непрестанно.

Продажбите на шоколад в Китай нараснаха с 58% в периода 2009-2013 г., достигайки повече 15,01 млрд. юана (2,43 млрд. долара) през миналата година, твърди компанията за пазарни проучвания Euromonitor International. В САЩ продажбите на шоколадови изделия достигнаха 17,1 млрд. долара през 2013 г., което е с 4% повече спрямо година по-рано, допълва Euromonitor.

Mars е сред първите чуждестранни играчи, които се насочват към китайския пазар през 1990 г. Но компании като Hershey Co. и белгийският производител на шоколад Godiva също развиват дейност в страната през последните години, което засилва конкуренцията.

Всъщност Mars върви по стъпки на Hershey, която отвори подобен магазин в Шанхай още през 2008 г. Nestle пък придоби китайския производител на сладки изделия Hsu Fu Chi International през 2011 г., което помогна на швейцарската компания да представи своите продукти Kit Kat и Crispy Shark в нови хранителни магазини в страната.

През миналата година Mars се похвали с дял от 39,6% от пазара на шоколад в Китай, изпреварвайки италианската компания Ferrero (11,5%) и Hershey (11,1%) по данни на Euromonitor.

Mars се надява, че магазинът на M&M's в Шанхай ще се превърне в туристическа атракция, както другите магазини на компанията в САЩ и Великобритания. Освен героите M&M's, които се разхождат в магазина, мястото предлага и машини, познаващи настроението на клиентите и любимия им цвят, а след това избира бонбони за тях от „Великата шоколадова стена“.

Шийг твърди, че Mars планира да продължи да засилва позициите на марката си в Китай, като отвори и други магазини за продажби на дребно. Освен това тя ще представи нови вкусове на местния пазар, както направи и в САЩ.

Mars се разраства и на пазара на храни за домашни любимци в Америка. Наскоро тя придоби Iams, марка за подобни храни, която беше собственост на Procter & Gamble. Сделката е на стойност 2,9 млрд. долара. Целта ѝ е Mars да затвърди позицията си на най-голяма компанията за храни за домашни любимци в света. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още