Burger King Worldwide, втората най-голяма верига за сандвичи в САЩ, преговаря за придобиването на веригата Tim Hortons и планира да премести своята централа в Канада. С този ход тя ще се превърне в поредната американска компания, която измества седалището си заради по-ниските данъци в съседната страна, пише Bloomberg.
Ставката на корпоративния данък в Канада е 26,5%, докато в САЩ е 40%, сочи сайтът на консултантската фирма KPMG.
Burger King, която е мажоритарна собственост на 3G Capital, ще създаде третата най-голяма верига за бързо хранене в света чрез сливането си с най-голямата канадска компания, продаваща кафе и понички, посочват в изявление двете фирми.
Същевременно сделката заплашва да поднови дебатите, свързани с факта, че американските компании се местят на други места, търсейки по-малко облагане с корпоративен данък.
Миналия месец президентът на САЩ Барак Обама остро критикува случващото се. Неговите помощници се заканват, че администрацията ще предприеме действия за органичаването на тази практика. Между средата на юни и края на юли, когато Обама започва да отправя критики за преместването на много фирми извън САЩ, най-малко пет големи компании обявяват, че планират подобен ход.
3G Capital ще притежава по-голямата част от акциите от новата компания, а останалата част ще бъде собственост на други акционери на Tim Hortons и Burger King, разкрива изявлението. От него става ясно, че двете вериги ще работят като напълно самостоятелни марки.
Заедно двете компании ще имат около 22 млрд. долара от продажби и повече от 18 000 ресторанта в 100 страни. Сделката е в процес на договаряне, а Burger King и Tim Hortons не планират да коментират случващото се, докато не бъде постигнато споразумение.
Tim Hortons, която е най-големият търговец на кафе в Канада, разполага с около 4500 ресторанта и разширява продуктовите си линии, за да увеличи продажбите си. Компанията твърди, че печалбата ѝ за фискалната 2014 г. ще надмине очакванията или ще е в горната част на целевия диапазон.
По-рано този месец Burger King обяви, че приходите ѝ спадат с 6,1% до 261,2 млн. долара през второто фискално тримесечие. Компанията въвежда по-малко нови продукти, за да направи кухните си по-бързи, а обслужването - по-лесно.
Същевременно американските вериги за бързо хранене се борят с отслабналото доверие у потребителите и силната конкуренция, което добавя допълнителен натиск за намирането на начини за намаляване на административната тежест. Burger King се опитва да привлече клиенти с изгодни оферти като два сандвича за 5 долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО