Втората по големина верига супермаркети във Великобритания Sainsbury’s надмина очакванията на анализаторите по отношение на базовите продажби за тримесечието, включващо Коледа, и заяви, че е добре позиционирана да се справи с натиска през тази година, съобщава Ройтерс.
Подобно на четвъртата по големина верига супермаркети Morrisons, и Sainsbury’s отчете по-добра от очакваното търговия около коледните празници с приходи за над 1 млрд. паунда през седмицата около Коледа. Очаква се пазарният лидер Tesco също да отчете добри резултати, което показва, че британците с радост харчат големи суми за храна по празниците.
Това носи известно облекчение за индустрията след няколко години сътресения, предизвикани от възхода на по-евтините германски вериги на дребно Aldi и Lidl.
Акциите на Sainsbury’s поскъпнаха с над 4% в ранната търговия в сряда.
Sainsbury’s, която миналата година купи собственика на Argos - Home Retail, за да подобри онлайн логистиката си и общата си гама от стоки, заяви, че продажбите от магазини, отворени от поне година, са нараснали с 0,1%, без в данните да се включва бензина, през 15-те седмици до 7-ми януари, което е третото тримесечие на финансовата година на компанията.
Въпреки че ръстът е скромен, той все пак е над средната оценка на анализаторите за спад от 0,8% и над понижението през второто тримесечие от 1,1%.
„Пазарът остава много конкурентен и влиянието на обезценяването на паунда остава несигурно“, каза главният изпълнителен директор Майк Куп.
„Добре позиционирани сме обаче да управляваме външната среда и оставаме фокусирани върху изпълнението на стратегията ни“.
Tesco и Morrisons са в процес на преструктуриране след катастрофален период, в който изгубиха пазарен дял. Делът на Sainsbury’s до голяма степен остава стабилен през последните пет години.
Някои инвеститори изразяват опасения, че придобиването на Argos неразумно увеличава експозицията на Sainsbury’s към по-високи разходи за внос предвид обезценяването на паунда след вота по Brexit от юни. Групата обаче заяви, че сделката с Argos е била добра, като продажбите на разработените магазини са нараснали с 4,0%/
Sainsbury's подчерта силното представяне от онлайн бизнеса си и от физическите си магазини през тримесечието, като продажбите са се увеличили съответно с 9% и с 6%. Продажбите на дрехи и стоки за широко потребление също са се повишили съответно с 10% и 3%.
Преди актуализацията от сряда анализаторите очакваха средно печалба преди данъците от 573 млн. паунда (697 млн. долара) за 2016-2017 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?