Все повече потребители от средната класа в Китай заобичват летенето и именно поради това страната е напът да задмине САЩ като най-големия авиопазар в света през следващото десетилетие, коментира Wall Street Journal.
Те обаче трудно биха намерили изгодни билети. Нискотарифните авиолинии превозват само 7% от местните пътници в Китай, сочи анализ на CAPA Centre for Aviation, спрямо две трети в съседна Индия и Тайланд.
Нискотарифната авиолиния AirAsia цели да промени това, надявайки се да разтърси авиационния сектор в Китай, изнасяйки икономичния си модел към най-големия пазар в региона.
В регулаторни документи от миналия месец компанията обявява, че планира отварянето на подразделение в Джънджоу, столица на провинция Хенан.
Малайзийският превозвач може да изпита трудности в Китай обаче, тъй като най-големите държавни компании – Air China, China Eastern Airlines и China Southern Airlines – задушават пазара, ограничавайки възможности за навлизане на нискотарифни конкуренти.
Установените авиолинии управляват най-добрите места за кацане и лобират срещу даването на лицензи и места за нискобюджетни компании, казва Уил Хортън, старши анализатор в САРА.
Правителството силно регулира и покупките на самолети, ограничавайки разширяването на потенциалните съперници, каза той, а авиолиниите имат забрана да наемат пилоти от конкуренти.
„На AirAsia ще ѝ е нужно доста време, за да се установи и да постигне целите си“ в Китай", казва Хортън.
На други места в Азия нискотарифните авиолинии процъфтяват. Бюджетите превозвачи като индонезийската Lion Air, индийската IndiGo и AirAsia задминават големите си конкуренти, когато става въпрос за гарантиране на местен и регионален пазарен дял.
Китайската нискотарифна компания Spring Airlines, например, предлага двупосочен билет за 186 долара от Шанхай до Хонконг през юли, докато при China Eastern Airlines билетът е 258 долара за същия маршрут на същите дати.
AirAsia вече лети до 15 места в континентален Китай, но създаването на местна база ще предизвика бум на нискотарифните полети, казва компанията в документите. Това ще позволи на компанията да се възползва от засиленото китайско търсене.
А търсенето в Китай наистина расте силно. Китайците ще поемат 1,3 млрд. полета през 2035 г. спрямо 483 млн. през 2015 г., прогнозира International Air Transport Association, а Китай ще засенчи САЩ като най-голям авиационен пазар до около 2024 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони