Шведски учени посочиха четири главни фактора, пряко свързани с дълголетието, съобщава Lenta.ru. Изследването е публикувано в Journal of Internal Medicine.
Специалистите смятат, че необходимите елементи за здравословен живот, позволяващ да се достигне дълбока старост, са отказът от цигарите, редовна физическа активност (поне 150 минути седмично), умерена употреба на алкохол (до 14 алкохолни единици седмично, като една единица е примерно 30 грама водка) и балансирана диета откъм хранителни вещества и витамини.
В изследването са взели участие над 33 хил. мъже и 30 хил. жени от 45 до 83 години. При всички в началото на изследването (1998 г.) не са били регистрирани ракови и сърдечно-съдови заболявания.
В края на изследването през 2014 г. 8,5 хил. мъже и 6,5 хил. жени не са били вече живи. При анализ на причините за смъртността била доказана категорична връзка между начина на живот и продължителността му.


Близо 900 000 са младежите в България, една трета от тях работят
За младите колата е като Netflix: плащаш, ползваш и като ти писне, я сменяш
Как се организират агресивните групи за саморазправа у нас
Родители и ученици със спешен апел до Коцев: 400 семейства търпят резултатите от проблемите с училището
За утре е обявен жълт код за силен вятър във Варна
AI инфраструктурата създава нови печеливши сред индустриалните компании
Иран и САЩ изостриха тона относно преговорите за Ормузкия проток
Фракциите в Иран се карат за целите на войната в отсъствието на Хаменей
Пакистан твърди, че споразумението между САЩ и Иран е близо
Оставка на директор задълбочава кризата в най-големия индийски конгломерат
Cybertruck стана количка с дистанционно в безумен проект
Проблем блокира шофьори и пътници в хибриди на Lexus и Toyota
Jaguar показа интериора на електрическия Type 01
Nissan създаде оръжие срещу аквапланинга
BMW вече рециклира над 50% от старите автомобили
Ядрената зависимост от Русия: Западът трябва да се подготви за проблеми с "Росатом"
Париж затяга правилата за е-тротинетки: глоба от 135 евро без каска
Германски генерал: Русия вече изпитва НАТО за бъдещ конфликт
Meal Prep: Най-ефективният подход за здравословно меню
Как да прекратим токсичната връзка