Мастилото още не е изсъхнало върху договора, с който Lufthansa придоби контрол над голяма част от активите на изпадналата в несъстоятелност Air Berlin, а германската авиолиния вече рискува да бъде срязана от регулаторите и съперниците, загрижени за нелоялна конкуренция, коментира Ройтерс.
В четвъртък Lufthansa подписа сделка на стойност 210 млн. евро за придобиването на подразделенията Niki и LG Walter на Air Berlin, както и няколко самолета за къси разстояния. Така компанията затвърди позицията си в Германия и разшири нискобюджетната си авиолиния Eurowings.
Австрийските органи за защита на конкуренцията в петък изразиха убеждението си, че Lufthansa, която е собственик и на Austrian Airlines, ще има твърде доминираща роля във Виена, ако притежава базираната там Niki.
“Смятаме, че Lufthansa ще има антиконкурентен монопол във Виена по много маршрути след придобиването на Fly Niki”, каза говорител на властите. „Ще изразим нашите опасения за придобиването пред Европейската комисия".
Германската служба за борба с картелите заяви, че очаква Европейската комисия да проучи добре сделката.
ЕК не е коментирала случая, като неин говорител заяви, че засега не е била официално уведомена за сделката.
Продажбата предизвика реакции и от конкурентните авиолинии. Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О‘Лийри я нарече „постановка“, казвайки, че тя ще даде на Lufthansa 95% дял от местния германски пазар. Ryanair каза в четвъртък, че ще се обърне към ЕС.
Lufthansa отвърна на подобни твърдения, коментирайки, че сделката ще трябва да бъде проучена не само от гледна точка на германския пазар, а от европейския като цяло.
Компанията заяви, че пазарният ѝ дял на маршрути от и до Германия е 34%, а на Air Berlin – 14%. Това означава, че и след придобиването на части от Air Berlin тя ще има около 48%, което според Lufthansa е делът на Ryanair в Ирландия.
Компанията очаква сделката да бъде одобрена до края на годината.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара