Собственикът на Gucci – Kering, планира да отдели германската спортна марка Puma и да я насочи към акционерите на френския конгломерат, за да се фокусира предимно върху луксозните си брандове, пише CNBC.
Kering обяви, че планира да даде 70% от акциите на Puma на своите инвеститори, като за себе си остави само 16% дял.
След обявяването на новината книжата на Puma понижиха стойността си с 4,4%, тъй като някои инвеститори се опасяват, че фирмата губи силната си подкрепа от страна на групата. Цената на акциите на Kering спадна с близо 1%.
Всичко това се случва след скорошното преобръщане на бизнеса на Puma, която години наред се бореше с проблеми, след като Kering я придоби за 5,3 млрд. евро (6,4 млрд. долара) през 2007 г.
Междувременно френската фирма отдавна иска да се фокусира върху бизнеса с високия си клас марки, където се конкурира с по-големи групи като френския конгломерат LVMH.
"Намираме се в някакъв дисбаланс, свързан с превъзходството на луксозния сектор“, коментира финансовият директор на Kering Жан-Марк Дюпле. Той допълва, че групата ще разгледа възможностите да отдели и другата си марка спортни облекла – Volcom.
Малко над 40% от Kering се контролират от френската фамилия Пино, която ще получи около 29% от компанията за спортни стоки.
Френската компания запазва дял в Puma, за да се възползва от възстановяването на марката, тъй като няма да спечели от сделката, коментира Дюпле.
Стойността на трансакцията, която ще бъде представена на акционерите на Kering през април по време на годишната среща на групата, все още не е определена, посочва той.
Отделянето на Puma вероятно ще насърчи представянето на акциите на Kering, твърдят анализатори.
Puma приветства хода и заяви, че той няма да засегне сегашната ѝ стратегия. Компанията за спортни стоки трябва да обяви годишните си резултати на 12 февруари. Тя увеличи прогнозата за печалбата си три пъти през миналата година благодарение на популярността на колекциите на певицата Риана, както и заради обувките, носени от спринтьора Юсеин Болт.
Подобно на германския си конкурент Adidas Puma се радва на връщане към по-добри резултати в САЩ, след като потребителите се насочиха към ретро стила вместо към баскетболните обувки, което пък засегна Nike и Under Armour.
През миналата година акциите на Puma повишиха стойността си с 45%, което доведе до пазарна капитализация от 5,3 млрд. евро.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали