Италианската компания Campari може да стане първият италиански играч, който навлиза в сектора на шампанското във Франция, ако успешно финализира разговорите за придобиването на луксозната марка Lallier, предава Ройтерс.
Производителят на червения аперитив Campari съобщи в петък, че е започнал ексклузивни преговори с частната френска компания SARL FICOMA за придобиването на 80% от бранда, основан през 1906 г. в град Ау. Цената на акциите на Campari се повиши с 2,9% след съобщението, като надмина ръста на индекса на сините чипове FTMIB в Милано от 1,7% в петък.
Съседните Франция и Италия са дружелюбни конкуренти в секторите на луксозните стоки и лайфстайла, които подобно на останалата част от икономиката, страдат заради блокадата за ограничаване на разпространението на новия коронавирус.
Френската компания за напитки Pernod Ricard обяви през март придобиването на 50% от малкия италиански производител на напитки Italicus, в което някои анализатори видяха опит за оспорване на успеха на Campari в категорията на аперитивите.
Приходите от продажби на Italicus достигнаха 3 млн. евро (3,20 млн. долара) миналата година.
Производителят на шампанско Lallier е продал приблизително 1 млн. бутилки през 2019 г., съобщи Campari, без да разкрива финансови подробности по подготвяната сделка.
Компанията съобщи, че цели да придобие целия бранд в средносрочен план и да стане „първият италиански играч в категорията на шампанското“.
Италия има особено силна традиция в общуването на питие в ранната вечер. Част от потреблението се пренася от баровете в дома по време на блокадата, тъй като италианците използват социалните мрежи, за да пият аперитиви във виртуалната компания на приятели или да поръчват доставка на коктейли в жилището им.
Campari придоби френския производител на ликьори Grand Marnier през 2016 г. и започна в края на миналата година да продава чрез собствената си компания във Франция.
Ако сделката приключи успешно, тя ще позволи на Campari да натрупа допълнителна критична маса на френския пазар, който е съставлявал 2,2% от общите приходи от продажби на компанията, възлизащи на 1,84 млрд. евро (2 млрд. долара) миналата година.
Сделката включва бранда Lallier и други марки за шампанско, притежавани от френската компания, свързани с тях акции, имотни активи, включително лозя, и производствени инсталации, уточнява Campari.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец