В момента има разцвет на винената култура на българите. Има много ресурси да се научи за виното и да се опитат различни вина. Има обучения и дегустации на много места. Ето защо българинът се интересува от отличителните черти на качественото вино и все повече посещава бутикови винарни. Това каза в "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" Милица Зикатанова, винарска изба "Вила Мелник".
Тя съобщи, че бутиковата фамилна изба е проектирана с идеята за винен туризъм. „В нея по много логичен начин може да се проследи всяка стъпка на производствения процес. По този начин потребителят научава как се прави виното. Вижда, че това е усилена и творческа работа. Турът завършва с дегустация, на която разказваме за всеки сорт вино и производствения процес", разказа експертът.
Зикатанова обясни, че завишеният интерес се дължи на това, че от 5-6 години във винарска изба "Вила Мелник" се занимават усилено с винен туризъм, явяват се на множество изложения и присъстват във винените листи на топ ресторанти.
"Нашата мисия е да запазим и да възродим мелнишките уникални сортове и да правим мелнишки вина на световно ниво", заяви тя.
Зикатанова обаче не скри разочарованието си, че все още държавата, общините, а и Министерство на туризма, са длъжници на малкия бизнес, който се занимава с винопроизводство. Тя се надява в скоро време да се правят повече туристически винени маршрути, които да са обвързани с тях и потвърди, че това сега се прави само от частния бизнес.
"Надяваме се до края на годината да има сериозно раздвижване на пазара. Има отново туристи в Мелнишкия регион и се наблюдава увеличение на консумацията. Надяваме се да няма втора вълна на коронавируса през есента, тъй като есента и зимата са най-силните ни сезони", посочи Зикатанова.
Тя разкри, че основната цел на винопроизводителите е да разпространяват вината си на все повече места. "Искаме потребителите с по-голяма лекота да намират нашите вина на пазара", уточни тя и съобщи, че проектите са свързани със събития като сватби, но и с привличане на хората в гроздобер, посещения на световни изложения.
По думите на експерта коронавирусът е принудил тяхната винарна да се преориентира към продажби в специализираните магазини, докато по-рано продукцията е била основно по ресторантите. Тя уточни, че продажбите онлайн отбелязват увеличение, след като са започнали от нулева база, но смята, че българинът предпочита да купува от магазините.
Как се печелят потребители с качествени вина? Подпомага ли се винения туризъм в България? Помогнаха ли програмите на винената индустрия в България? Каква ще е тазгодишната реколта?
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" вижте тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО