Пандемията от COVID-19 e оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите. Макар близо 63% от тях да са запазили работното си място, значително понижение е отчетено в месечните разходи (64% от българите) и доходите (на 42%), както и в месечното потребление. От началото на епидемичната обстановка анкетираните са свили потреблението си на месец със средно 500 лева (52%), като за тази цел основно са се отказали от спонтанните покупки в магазините.
Според резултатите от анкетата една от най-големите промени, настъпили в ежедневието на потребителите, е новата динамика в разпределянето на разходите – ограничаване на импулсивните харчове, свеждане до минимум на посещения на ресторанти и заведения (74%), на козметични салони и фитнеси (37%), както и отказ от пътувания (56%) и пазаруване на дрехи и обувки (49%).
Немалко анкетирани са се възползвали и от предишни спестявания (25%) и помощ от приятели или роднини (21%), за да покрият разходите си по време на COVID-19. Това сочат някои от интересните данни, получени от представително пазарно изследване, проведено с 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици. Проучването е проведено от една от водещите компании за кредитиране в България – Кеш Кредит.
Анализът отбелязва, че бъдещото планиране на финансите вече е приоритет за близо 30% от българите. Очакваните бъдещи разноски се очаква да бъдат фокусирани върху покупки за новата учебна година (26%) или планиран ремонт на дома (16%).
Друг акцент от проведената анкета са потребителските кредити и нагласата спрямо тях по време на пандемия. 32% от отговорилите продължават да разчитат на кредити, а 32% планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че потребителите (57%) предпочитат да направят собствен анализ на компаниите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20% от тях са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.
Кеш Кредит реализира проучването онлайн през август/септември 2020 г., включващо 14 въпроса, като 80% от отговорилите са хора, които не са ползвали услугите на компанията. Целта бе да се анализира как анкетираните са организирали бюджета си, от какво са се лишили и промяната в тяхното финансово потребление по време на пандемията. Освен това анкетата показва резултати, свързани с тяхната нагласа относно кредитните услуги, и бъдещите планове на хората, свързани с тях.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна