Всички се обърнаха към онлайн покупките на цветя - това е нормалната тенденция и затова не беше голяма трудност. Пандемията от Covid-19 по-скоро попречи с доставките и зареждането. За това как се реорганизира цветарският бизнес разказа в "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" флористът Любомир Каменов, управител на бутика Top Flowers. По думите му първите месеци след избухването на кризата са били трагични.
"Има много забавяния по границите - доста време пътуват ТИР-овете на вносителите. Като цяло най-големи смущения произтичат от Нидерландия", разкри той.
Любомир Каменов обясни, че стоката от гледна точка на производство намалява, но покупателната способност е все още почти същата както преди.
"Първите месеци на пандемията имаше закъснения с повече от седмица. Сега те са по 2-3 дни, но за съжаление все още стоката понякога умира по пътя", коментира недостатъците при транспортирането на цветя той.
От разговора стана ясно, че почти целият стокооборот на цветя в Европа преминава през Нидерлания.
"Еквадор и Кения произвеждат, като тяхната продукция преминава през стоковата борса в Нидерлания и оттам се преразпределя. Има и българско производство, което е доста свито и ограничено, но въпреки това търпи промяна вследствие на Covid", коментира бизнеса с цветя флористът.
Любомир Каменов съобщи, че в момента се наблюдава повишение на цените на едро с поне 40-50%, но поясни, че магазините се стараят да запазят крайната цена за потребителите въпреки твърде завишената цена на доставката.
"Имаше огромни скокове на цената по време на празниците през март и февруари - особено на 8 март покачването беше 100%", отбеляза той.
По думите на Любомир Каменов проблемът е, че нидерландците намалиха местното си производство, а останалите държави, чиято продукция преминава през страната, също предприеха подобни стъпки заради притеснения от намалената покупателна способност, като целта е да запазят цените. Според него обаче се е случило точно обратното.
Управителят на Top Flowers съобщи, че бизнесът му с цветя ще се разшири в Румъния, където намира добър прием.
"Има бизнес модел в продажбата на цветя в чужбина, който ние доработваме и го правим успешен. Той е свързан с обработката на доставките“, сподели Каменов.
Какви са очакванията за развитие на цветарския бизнес? Кои са най-търсените цветя през зимата? Ще продължават ли клиентите да правят нестандартни поръчки с цветя за подарък?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" може да видите тук.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса