Производителят на хранителни продукти Danone прогнозира по-нисък марж и повече придобивания и продажби на части от бизнеса, докато новият главен изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк се опитва да преобърне компанията, която се бори със стагнация от около десетилетие, пише Bloomberg.
Дьо Сен-Африк планира да увеличи инвестициите в ключови марки, за подкрепи растежа, което ще натежи на рентабилността тази година, обяви базираната в Париж компания. Цената на акциите на фирмата се понижи с около 2,6% до най-ниското си ниво от 2012 г.
Новият главен изпълнителен директор, който преди това е работил в Unilever и е ръководил производителя на шоколад Barry Callebaut, представя дългоочаквана стратегия след недоволството на акционерите, предизвикало отстраняването на предшественика му от поста през миналата година.
Danone заяви, че ще стане по-активна по отношение на сливанията и придобиванията, а целта ѝ е да промени около 10% от бизнесите в портфолиото си по приходи чрез придобивания и продажби на активи. Тя се опитва да се справи със зле представящите се брандове, които притежава, и да придобие ключови активи във вече наличните ѝ категории.
Компанията заяви, че оперативният ѝ марж ще бъде над 12% през 2022 г., което означава, че ще достигне най-ниското си ниво от повече от десетилетие. Приходите се очаква да растат с 3 до 5 процента на годишна база до 2024 г.
Около четвърт от приходите от продажби на Danone се генерират от срещащи проблеми бизнеси, заяви изпълнителният директор пред инвеститори, като обеща да поправи този проблем.
Сред тези марки попадат Chinese Mizone, която продава овкусена вода, и Horizon Organic, предлагаща млечни продукти.
Производителят на йогурт Activia завърши 2021 г. с най-бързия растеж на тримесечните си приходи от продажби от седем години. Подобрението изглежда е за кратко, тъй като предизвикателствата, свързани с инфлацията и веригите на доставките, могат да се влошат заради войната в Украйна.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 3 години Дано да продаде целият си бизнес в България. От както се появиха млякото им не е мляко, а за кисело да не говорим - пълна скръб! Лошото е че повлякоха пазара от конформисти и в днешно време кисело мляко има само регионални марки, на които е прекалено скъпо да доставят до големите градове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар