IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Устойчивите горива ще оскъпят трансатлантическите полети само с 36 евро

Дори след преминаването към устойчиви горива пътуването със самолет ще поскъпне незначително, показва ново изследване

22:23 | 22.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Използването на устойчиви горива в самолетите няма да оскъпи прекомерно полетите, показва ново проучване. Според изчисления, публикувани във вторник от одиторската и консултантска компания PwC и нейната консултантска компания Strategy&, добавянето на такива устойчиви авиационни горива (SAF) вероятно ще увеличи разходите за гориво на авиокомпаниите с до 16% на тон в сравнение с чисто фосилния керосин до 2038 г.

Керосинът обаче ще поскъпне и заради данъка върху CO₂. Ако допълнителните разходи за SAF се прехвърлят изцяло върху пътниците, допълнителната такса за полет от Мюнхен до Ню Йорк ще бъде около 36 евро.

„Тези, които искат да летят по-устойчиво в бъдеще, ще трябва да плащат повече за това", казва експертът по авиация Ян Виле от Strategy& за Германия. Но самата такса за SAF остава в приемливи граници за авиокомпаниите и пътниците. Авиокомпаниите трябва да действат сега, казва Виле. Той пледира за пионерска роля в използването на устойчивите горива.

Освен това производителите трябва да преоборудват двигателите и въздухоплавателните средства с по-високи съотношения на примесите на SAF, да повишат ефективността на своите машини и да продължат да насърчават разработването на алтернативни двигатели.

Най-голямата пречка пред преминаването към SAF досега бяха наличните количества. В Европа делът им в употреба е по-малко от един процент, се казва в проучването. Авторите разглеждат два сценария, при които делът на SAF се увеличава до 20 или 32% до 2035 г. За 2050 г. те предвиждат дял от 63 и 75% в зависимост от сценария. В същото време SAF може да продължи да струва повече от изкопаемия керосин до 2040 г.

„За да може да се покрие нарастващото търсене на SAF, производствените мощности, необходими за тях, трябва да бъдат драстично увеличени", казва съавторът Дирк Нимайер. 

Последна актуализация: 08:51 | 08.08.22 г.
Още от Новини виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още