Силното възстановяване на въздушния трафик от пандемията ще даде възможност на глобалните авиокомпании да намалят загубите си тази година и вероятно да си проправят път към печалби през 2023 г., очакват от Международната асоциация за въздушен транспорт.
IATA повиши своите прогнози за сектора в понеделник, като вече очаква глобалните авиокомпании да отчетат общо загуба в размер на 9,7 млрд. долара през 2022 г. - рязко подобрение спрямо ревизираната загуба от 42,1 млрд. долара през 2021 г.
Прогнозата за 2022 г. е с близо 2 млрд. долара по-добра от по-ранните очаквания за загуба от 11,6 млрд. долара, съобщи Ройтерс.
Изчисленията за миналогодишните загуби също се подобряват спрямо по-ранните за 52 млрд. долара, въпреки че авиокомпаниите, които имат годишна среща в Катар, са били предупредени, че високите цени на петрола и инфлационният риск застрашават крехкото възстановяване.
"Нашата индустрия вече е по-стройна, по-здрава и по-пъргава", заяви генералният директор на IATA Уили Уолш на годишната среща на повече от 100 лидери на авиокомпании. "На хоризонта би трябвало да се задава печалба за сектора като цяло през 2023 г.", добави той.
Очаква се Северна Америка да остане най-добре представящият се регион и единственият, който ще отчете печалба през 2022 г., като тя се изчислява на 8,8 млрд. долара.
В Азия, където китайските граници остават затворени и вътрешният пазар е под напрежение поради стратегията за нулев COVID, авиокомпаниите очакват обща загуба от 8,9 млрд. долара.
Тази прогноза също е подобрена, тъй като летища и авиокомпании се надпреварват да наемат хиляди служители, за да посрещнат възраждащото се търсене, породено от стремежа на хората да компенсират пропуснатите почивки по време на пандемията.
Някои анализатори изразиха опасения, че покачващите се цени на билетите и натискът върху потребителските разходи от инфлацията и растящите разходи за заеми могат да предизвикат рязък спад на търсенето след летния пик. В интервю за Ройтерс Уолш омаловажи тези опасения за краткотрайно възстановяване.
"Не мисля, че това е мимолетен успех. Мисля, че има някакво натрупано търсене, което се изпълнява в момента, но трябва да помните, че все още сме доста под нивото, на което бяхме през 2019 г.", казва той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа