Френската модна къща Chanel обяви, че ще увеличи цените на част от луксозните си чанти в Европа, докато намалява тези в Китай, в опит да елиминира увеличаващата се ценова пропаст между Европа и Азия, причинена от отслабващото евро, пише Wall Street Journal.
Chanel заяви, че промените в цените ще влязат в сила от 8-и април и имат за цел премахването на сивия пазар за туристите, които се възползват от по-голямата ценова разлика и купуват чанти в Европа, а след това ги препродават в Китай.
"Тази мярка има за цел да намали разминаванията в цените в различните държави, които станаха още по-големи заради неотдавнашното поевтиняване на еврото“, обявиха от Chanel.
Този ход може да бъде първият от редица корекции на цените в индустрията за луксозни стоки заради отслабването на еврото спрямо долара и другите валути, което доведе до различия в цените на стоките между Ню Йорк, Париж и Пекин.
Въпреки че цените на чантите винаги са били по-високи в пазарите извън Европа, сегашната разлика излиза далеч отвъд историческата норма.
За потребителите от континенталната част на Китай – важен пазар за индустрията за луксозни стоки – слабото евро и високите вносни мита създават толкова голяма разлика в цените, че купувачите предпочитат да пазаруват луксозни стоки, особено чанти, по време на пътешествията си в Европа.
Разликата в цените вдъхнови създаването на разрастващ се паралелен пазар, на който пътуващите купувачи препродават чантите, купени от Европа. За целта те ги продават в китайския сайт Taobao, който е подобен на eBay. Цените са по-високи от тези в Европа, но същевременно са по-ниски от тези в Китай.
Регионалните разминавания в цените създават главоболия на много марки, които управляват мрежа от магазини в цял свят на фона на лудите валутни колебания. След кратък период на бърз растеж в Азия много брандове бяха принудени да преосмислят стратегията си, да забавят откриването на магазини или да се откажат от идеята за отваряне на нови, особено в Китай.
В момента разликата в цените е достатъчно голяма за китайските купувачи, за да оправдае пътуванията им до Европа. Цената на класическата чанта Chanel 11.12 е 38 200 юана (6095 долара), или с около 63% повече от тази в Париж, която е 3550 евро (3750 долара). Междувременно същата чанта се продава за 31 000 юана в Taobao.
"Никога досега не съм виждал толкова голямо несъответствие“, твърди Аарон Фишър, анализатор на CLSA в Хонконг.
Новите цени на Chanel значително ще свият тази разлика. Компанията заяви, че чантите ще поскъпнат с 20% до 4620 евро в Европа. Тези в Китай ще поевтинеят с 21% до около 30 000 юана. Намаление ще има и в Хонконг, Корея, Виетнам и Русия. Междувременно цените в САЩ ще останат непроменени.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък