IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Chanel увеличава цените на луксозните си чанти в Европа

Модната къща се опитва да се справи с пропастта между цените в Европа и Азия

12:18 | 19.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Френската модна къща Chanel обяви, че ще увеличи цените на част от луксозните си чанти в Европа, докато намалява тези в Китай, в опит да елиминира увеличаващата се ценова пропаст между Европа и Азия, причинена от отслабващото евро, пише Wall Street Journal.

Chanel заяви, че промените в цените ще влязат в сила от 8-и април и имат за цел премахването на сивия пазар за туристите, които се възползват от по-голямата ценова разлика и купуват чанти в Европа, а след това ги препродават в Китай.

"Тази мярка има за цел да намали разминаванията в цените в различните държави, които станаха още по-големи заради неотдавнашното поевтиняване на еврото“, обявиха от Chanel.

Този ход може да бъде първият от редица корекции на цените в индустрията за луксозни стоки заради отслабването на еврото спрямо долара и другите валути, което доведе до различия в цените на стоките между Ню Йорк, Париж и Пекин.

Въпреки че цените на чантите винаги са били по-високи в пазарите извън Европа, сегашната разлика излиза далеч отвъд историческата норма.

За потребителите от континенталната част на Китай – важен пазар за индустрията за луксозни стоки – слабото евро и високите вносни мита създават толкова голяма разлика в цените, че купувачите предпочитат да пазаруват луксозни стоки, особено чанти, по време на пътешествията си в Европа.

Разликата в цените вдъхнови създаването на разрастващ се паралелен пазар, на който пътуващите купувачи препродават чантите, купени от Европа. За целта те ги продават в китайския сайт Taobao, който е подобен на eBay. Цените са по-високи от тези в Европа, но същевременно са по-ниски от тези в Китай.

Регионалните разминавания в цените създават главоболия на много марки, които управляват мрежа от магазини в цял свят на фона на лудите валутни колебания. След кратък период на бърз растеж в Азия много брандове бяха принудени да преосмислят стратегията си, да забавят откриването на магазини или да се откажат от идеята за отваряне на нови, особено в Китай.

В момента разликата в цените е достатъчно голяма за китайските купувачи, за да оправдае пътуванията им до Европа. Цената на класическата чанта Chanel 11.12 е 38 200 юана (6095 долара), или с около 63% повече от тази в Париж, която е 3550 евро (3750 долара). Междувременно същата чанта се продава за 31 000 юана в Taobao.

"Никога досега не съм виждал толкова голямо несъответствие“, твърди Аарон Фишър, анализатор на CLSA в Хонконг.

Новите цени на Chanel значително ще свият тази разлика. Компанията заяви, че чантите ще поскъпнат с 20% до 4620 евро в Европа. Тези в Китай ще поевтинеят с 21% до около 30 000 юана. Намаление ще има и в Хонконг, Корея, Виетнам и Русия. Междувременно цените в САЩ ще останат непроменени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още