Шведската модна група H&M отчете по-висок от очакваното ръст на тримесечната си печалба и повишаване на инвестициите с цел удвояване на приходите от продажби до 2030 г., предава Ройтерс.
Цената на акциите на втория по големина търговец на модни стоки на дребно в света се повиши с 5% преди началото на търговията, след като заяви, че ще удвои инвестициите си през 2022 г. до около 10 млрд. шведски крони (1,1 млрд. долара), така че постигне новите си цели.
Разходите ще бъдат насочени в области като технологии, верига на доставките, възобновяема енергия и устойчиви материали, обяви фирмата.
„Завършихме силно годината. Приходите от продажби се върнаха на нивото отпреди пандемията, а рентабилността е по-добра, отколкото беше през последните няколко години“, коментира главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.
„Сега, когато се върнахме към по-нормализирана ситуация със силна финансова позиция и добра рентабилност, отново можем да се фокусираме върху растежа“, допълва тя.
Печалбата преди данъци за периода септември-ноември (четвъртото фискално тримесечие на H&M) е нараснала с 64% спрямо година по-рано до 6 млрд. крони (640 млн. долара). Анализатори, анкетирани от Refinitiv, дадоха средна прогноза за 5,43 млрд. крони печалба.
„Силният резултат за тримесечието се дължи най-вече на добре приетите колекции с повече продажби без намаления, по-ниски отстъпки и добрия контрол на разходите“, заяви H&M.
По думите ѝ инициативите в сферата на технологиите през последните години и в това веригата на доставките да стане по-ефективна са компенсирали ефекта от проблемите с продуктовите доставки.
В сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 г. (преди пандемията) печалбата е скочила с 43%.
Подобно на най-големия си конкурент Inditex, H&M се възстановява от пандемията въпреки предизвикателствата във веригата на доставките.
Шведската група предложи дивидент от 6,50 крони на акция, който да бъде платен на два пъти, както и програма за обратно изкупуване на акции за 3 млрд. крони.
H&M заяви, че цели да удвои приходите си от продажби до 2030 г. в сравнение с тези от 2021 г., като за същото време намали наполовина въглеродния си отпечатък, и достигне над 10% оперативен марж до 2024 г.
За 2021 г. приходите от продажби са 199 млрд. крони, а оперативният марж – 7,7%. Печалбата преди данъци е достигнала 14,3 млрд. крони спрямо прогноза на анализаторите за 13,5 млрд. крони.
За да намали въглеродния си отпечатък, H&M повече няма да приема доставки, които използват горива на основата на въглища.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска