Дори и готините магазини за маратонки страдат от проблемите с веригите на доставки. Няколко независими търговци на дребно са споделили пред Wall Street Journal, че Nike и други международни компании за маратонки са забавили доставките на ключови модели, докато индустрията продължава да се бори с усложненията в производството и доставките по време на коронавирусната пандемия.
Sneakersnstuff, малка верига за улична мода и маратонки с търговски обекти в Европа и САЩ, се сблъсква със забавяне на поръчките от Nike, което понякога трае по няколко месеца, твърди съоснователят Ерик Фагерлинд. „Все още трябва да си плащаме наема, все още трябва да плащаме на служителите“, когато желана обувка като Nike x Sacai се забави, допълва той.
През ноември Nike каза пред анализатори, че затварянето на заводите във Виетнам в резултат на коронавируса е ограничило производствения капацитет на компанията. Тогава главният финансов директор Матю Френд заяви, че Nike е уверена, че веригата за доставки ще се нормализира в средата на тази година.
Прекъсванията във веригата на доставките се усещат в цялата индустрия за обувки. В петък главният финансов анализатор на Under Armour Дейв Бергман каза, че компанията все още има проблеми с доставките в резултат на по-дългите времена за превоз и по-високите транспортни разходи. Бергман твърди, че тези закъснения са накарали Under Armour да анулира някои доставки, като начин да даде приоритет на своя бизнес с директни продажби.
През последните години Nike сви наполовина продажбите си на едро в Северна Америка, тъй като поставя по-голям акцент върху продажбата на продукти през собствените си приложения, уебсайтове и магазини. Тези директни продажби отговарят за около 40% от нейните общо 44,5 млрд. долара годишни приходи.
Въпреки че Nike си е запазила отношенията с масови търговци като Nordstrom и Dick’s Sporting Goods, компанията използва по-малки бутици за представянето на специални, силно желани модели като Dunks и Jordans, за които клиентите се редят на опашка.
Колекционерите на маратонки очакват тези премиери с месеци, следят за изтекли снимки в Instagram и четат блогове, от които да разберат какъв ще е следващият ход на Nike.
Фагерлинд твърди, че Nike информира Sneakersnstuff за забавянията, но трудностите са довели до забавяне на бизнеса. Миналата година Sneakerstuff е очаквала да запише около 17% ръст на продажбите на годишна база, но Фагерлинд казва, че повишението е било по-скоро между и 10%.
Фагерлинд разбира сегашните производствени затруднения на Nike и смята, че заради тях компанията дава приоритет на собствените си магазини пред независимите търговци на дребно. „Като се има предвид настоящата им стратегия, бих се изненадал, ако не дават приоритет на себе си“, коментира той.
От Nike не са отговорили на запитването за коментар.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos