За 40 дни турската столица Истанбул ще бъде домакин на едно интересно и забавно мероприятие както за местните хора, така и за чужденците – истински рай за шопинг маниаците. Става дума за Истанбулския шопинг фест, който започна на 18 март и ще продължи 40 дни, до 21 април, съобщава БТА.
В продължение на 40 дни моловете ще работят с удължено работно време, като предлагат големи намаления в магазинната мрежа.
Редица известни търговски центрове в европейската и азиатската част на града като Каньон, Форум Истанбул, Акмеркез, Виапорт ще бъдат отворени до 2 часа след полунощ. По улиците и площадите известни музикални групи от Турция и Франция, както и отделни изпълнители изнасят шоуспектакли, джаз концерти, представят се изложби на открито.
Танцовото шоу на Анадола изнася всяка събота и неделя концерти на открито. Улични оркестри, кортежи, изпълнения на дервиши съпътстват проявите, които създават карнавална атмосфера на града.
Целта на истанбулския фест е да привлече колкото се може повече клиенти от чужбина. Втората половина на месец март и април е времето, когато Истанбул се посещава от най-много чужденци. Тогава много хора идват и за да прекарат християнските празници в Истанбул.
Търговските обекти буквално се надпреварват да предлагат маркови облекла, стоки, аксесоари с намаления между 30 и 70 процента, разнообразни промоции. Част от намаленията започват след 20 часа вечерта.
Целта е клиентът да се отбие и да купи в крайна сметка. Но не става дума за залежали или обезценени стоки. Поради свръхпроизводството в Турция, а също поради факта, че много от артикулите на западните марки се правят на ишлеме в Турция, фирмите разпродават почти на безценица, за да отворят място за новия сезон.
Началото на Истанбулския шопинг фест бе поставено през 2003 г. Приходите от продажби тогава от 2 млрд. долара вече гонят сумата от 10 млрд. долара, казва съпредседателят на феста Мехмед Нане.
По думите му един чужденец харчи в Истанбул средно по около 580 долара за нощувки и покупки. Целта е през 2015 г. тази сума да стане 1 000 долара на човек. Нане очаква от около 10 милиона в момента, през 2015 г. броят на туристите, посещаващи Истанбул, да достигне 15 милиона души.
Освен че привлича клиенти, шопинг фестът създава допълнителна трудова заетост за местното население. Около 50 хиляди души допълнително ще бъдат ангажирани в проявите.
Междувременно от задругата на хотелиерите съобщиха, че хотелите в Истанбул вече са пълни и е трудно да се намерят места. Заявките са от 83 страни.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?